Nem egyszerűen csak kipakolták a luxusfelszereléseket a Chironból a Bugatti mérnökei, amikor arról volt szó, hogy megpróbálnak versenyautót építeni a 8,0 literes lökettérfogatú W16-os quadturbó blokk köré, hanem egy következetesen könnyű építésű autót építettek fel a meglévő technika köré. Mindössze 1240 kg a saját tömeg, a csúcsteljesítmény 1850 lóerő – 98-as benzinnel tankolva csak 1600 lóerővel gazdálkodhat a sofőr –, azaz mindössze 0,67 kg-ot kell mozgatnia minden egyes lóerőnek!

Egyelőre csak számítógépes szimuláció van, miszerint 5:23.1 alatt megy körbe az autó a Nürburgringen, és 500 km/órás sebességet meghaladó végsebességet ígérnek, miközben az utcai autóhoz hasonlóan egyszerű vezethetőséget ígérnek. A 8,0 literes W16-os quadturbó motort és a duplakuplungos váltót a nagy sebességű haladáshoz igazították, csökkentették a szívósor és a kipufogórendszer ellenállását, az olajozást felkészítették az extrém igénybevételekre, miközben csökkentették a részegységek tömegét.

Minden grammot megfogtak, az összes csavart titániumból készítették, sok alkatrészt üreges, vékony falú titánium elemre cseréltek – ezeket 3D nyomtatással készítették –, világújdonság a tetőn lévő légbeömlő előtti szövet burkolat, amely nagy tempónál az áramló levegő szívóhatása miatt felpúposodik, javítva a légáramlást, növelve a leszorító erőt. 320 km/órás tempónál az első tengelyen 800, a hátsón 1800 kg leszorító-erőt termelnek a légterelők. Kovácsolt magnézium felniket használnak, elöl 7,4, hátul 8,4 kg ezek tömege, 340 illetve 400 mm széles abroncsot szerelnek rájuk. A karbon utascellához a repülőgépiparban megszokott minőségű szálakat használnak.

A Bugatti Bolide mindössze 995 mm magas, pontosan annyi, mint anno a Type 35-ös versenyautó – annál azonban fölfelé kilógott a sofőr a roadster karosszériából – a tengelytávolság 2,75 méter, a szélesség 1,99 méter. Könnyű ki- és beszállást ígérnek még 2 méter magas sofőröknek is, a küszöb csak 70 mm széles, és a Chironhoz képest 15 centivel vitték lejjebb a peremet. Az FIA által előírt biztonsági berendezések vigyáznak a vezetőre és az utasra.

A karosszéria külsejének mindössze 40%-át fényezték le, egyébként meghagyták a látható karbont, a szín a klasszikus francia versenykék újraértelmezése. A Bugatti egyébként még nem döntötte el, hogy limitált darabszámban megvalósítja-e a Bolide pályaautót, de kellő számú megrendelés esetén biztos ráállnak majd a dologra.