Inkább költenek a brit autósok beépített navigációra (64 %), ülésfűtésre (60 %), bőrkárpitra (58 %), automatikus légkondira (58 %), digitális rádióra (50 %) vagy épp könnyűfém felnire (42 %), mint mondjuk az automatikus vészfékező rendszerre (19 %) ha arról van szó, új autót kell vásárolni. Több mint felük automatikus váltót rendelt, a légrugózást csak az esetek 5 százalékában fizették meg, 32 % százalék sport felfüggesztést kért – szóval nem annyira a komfort kell nekik, mint az, hogy jól érezzék magukat vezetés közben.

A whatcar.com weboldalon keresztül elvégzett felmérésben a válaszadók 95 százaléka saját tulajdonú autóval rendelkezik, 71 százalékuk mondta azt, hogy elég pénze maradt arra, hogy szabadon válasszon az extrafelszerelések közül. A vásárláskor a túlnyomó többségük választott nagyobb tudású rádiót/navigációt, közel 40 százalékuk költött parkolási csomagra (radarok vagy akár parkolósegéd), 26 százalékuk fizetett a sportos megjelenésért. Ehhez képest a vásárláskor 60 % egyáltalán nem költött feláras biztonsági extrákra, a legtöbben (19 %) az automatikus vészfékező rendszert választották. Az újautó-vásárlók fele fizetett az osztva dönthető hátsó támláért, 25-25 százalék költött elektromos csomagtérajtó-mozgatásra illetve teljes értékű pótkerékre.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!