A villanyautók új veszélyeket jelentenek a közúton közlekedőknek, amit az AXA biztosítótársaság látványos bemutatóval próbált illusztrálni. A villanyautók nagyobb tömegük miatt balesetnél nagyobb terhelést adnak az energiaelnyelő zónáknak – a benzin- és a villanymotoros VW Golf ütköztetésével illusztrálták –, és mivel szinte kivétel nélkül a padló alatt helyezkednek el az akkumulátorok, azok bizonyos helyzetekben könnyen sérülnek – ezt egy rámpára vezetett Tesla Model S-sel demonstrálták. Majd miután az autó felborult, pirotechnikai eszközökkel felgyújtották az autót a látvány kedvéért. Ezt az információt, mármint hogy biztonsági okokból kivették az autóból az akkumulátort és hogy a tűz szimulált, nem osztották meg az eredeti sajtóközleményben – igaz, a videón látszik, hogy nem a jellegzetes akkumulátor-tűzzel van dolgunk.

Az AXA utólag már sajnálja a történteket, senkit nem akartak félrevezetni, és hogy leírják, hogy a gyakorlatban nem sűrűbbek a villanyautó-tüzek a hagyományos autó tüzeknél, és már azért se kell aggódniuk az autótulajdonosoknak, mert a járműtüzekre kevesebb kártérítést fizetnek ki, mint a nyestek által megrongált vezetékek miatt. Az AXA a biztostótársaságok szemszögéből vizsgálta a kérdést, így arra nem tértek ki, hogy sok helyen még a főállású tűzoltók se kaptak továbbképzést az esetlegesen bekövetkező villanyautó-tüzek kapcsán, és hogy súlyos baleset esetén hogyan kell áramtalanítani a nagyfeszültségű rendszert, hogy aztán megkezdhessék a mentési munkálatokat.