Fred Gibb Chevrolet márkakereskedőként gyorsulási versenyeken is indult, és 1968 végén egy 50 autóról szóló megrendeléssel sikerült meggyőznie a GM vezetőségét, hogy az új, alumínium blokkot 427 köbinches V8-ast belerakják a Camaro motorterébe.

Mindössze 69 darab Camaro ZL1-est készítettek, Fred Gibb a legelső példányt gyorsulási versenyautóként használta, és ezért alaposan átépítette. Ezt az autót nemrég árverezte el a Mecum cég, ahol a vásárló 400 000 dollárt, nagyjából 94 millió forintot fizetett érte. Szakértők szerint a autó történelmi jelentőségéhez képest olcsón jutott hozzá a vevő az autóhoz.

Fred Gibb 1971 végéig használta az autót, ezt követően több tulajdonos egészen 1988-ig versenyzett a legelső ZL1-essel, amelyet idő közben még radikálisabban átépítettek. Ekkor vásárolta meg Bill Porterfield, aki eredeti állapotára restaurálta az autót.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!