Október 28-án többször is nekifutott a körrekord-kísérletnek a Mercedes-AMG One, Maro Engel 17:14:31-kor kezdte meg az utolsó körét – a szó szoros értelemében, hiszen a szabályzat szerint a Nordschleifét 17:15-kor lezárják. Ekkor mindent beleadott, hiszen már nem volt vesztenivalója, korábban már futott egy rekord időt, de úgy érezte, hogy van még mit javítani, ekkor futotta meg az új körrekordnak számító 6:35.183-as köridőt.

Nehezítette a dolgát, hogy volt pár olyan kulcsfontosságú kanyar, ahol még nedves volt az aszfalt, ezért itt sok időt vesztett, de még így is sikerült 8 másodpercet javítani a korábbi csúcson. A végére már ráérzett az aktív rendszerek használatára is – a hibrid rásegítés energiáját a kellő helyen is ideig kell használni, a DRS rendszert is a lehető legtovább kell aktiválni –, és ehhez még az F-1-es pilóták se tudtak segítséget adni, hiszen ők nem ilyen hosszú távon és nem ennyi energiával gazdálkodnak… Maro Engel a maximális kerékdőléssel, Race Plus üzemmódban (elöl 37, hátul 30 mm-rel csökkentett hasmagasság és maximális keménység) futotta a rekordidőt.

A Mercedes-AMG egyébként 2 darab One-t vitt a rekordkísérletre, amelyek szériaállapotát (leszámítva a kötelező biztonsági felszereléseket) a TÜV rheinland és közjegyző igazolta.