A kémfotók tanúsága szerint hamarosan esedékes egy emelt hasmagasságú Porsche 911-változat piacra dobása, a pletykák a Safari nevet emlegetik az újdonsággal kapcsolatban. A kalandos Porsche 911 leleplezésére még várni kell, de valószínűleg már nem túl sokat, hiszen most arról adtak hírt, hogy a közutakon és versenypályákon közel 60 éve tesztelt autóval új kihívásokat keresnek, amelynek köszönhetően egészen 6007 méteres tengerszint feletti magasságig hajtottak egy átépített 911-essel – ez márkarekord.

A Porsche gyári versenyző és háromszoros LeMans-i győztes Romain Dumas volt a sofőr, és az ő Team RD Limited csapata kísérte az expedíciót Chilében, ahol az Ojos del Salado vulkánra hajtottak fel, és egészen 6007 méteres magasságit jutottak fel, ahol egy – autóval – legyőzhetetlen jégfallal találkoztak. Nem csak a tengerszinten tapasztalhatóhoz képest fele légnyomás nehezítette az autó és az emberek dolgát, de a hőmérséklet is többször alulmúlta a -30°C-ot. Az autót a Porsche gyár mérnökei építették egy Carrera 4S alapján, a 3,0 literes biturbó boxerhez nem nyúltak (450 LE/530 Nm), de az egyébként széria PDK helyett 7 fokozatú kézi kapcsolású váltót építettek be rövidebb végáttétellel.

Kiszélesítették a karosszériát és kivágták a kerékjáratokat, hogy szabadon mozoghassanak a 310 mm széles terepgumik, a kocsi orrában még csörlőnek is jutott hely – a hűtőket a hátsó ülések helyére telepítették át, hogy védve legyenek a szikláktól. A hasmagasságot nem csak nagy átmérőjű terepgumik, de portáltengelyek beépítésével növelték 350 mm-re, az utastérbe bukókeretet építettek, sportülésekkel és verseny-övekkel együtt. A felesleges extráktól megszabadítva csökkentették a tömeget, az alsó védőlemezeket aramidszálakkal megerősített panelekből készítették. A differenciálművek zárását kézzel lehet irányítani, és van műszaki premier is, hiszen steer-by-wire kormányzást valósítottak meg, azaz csak elektronikus kapcsolat van a kormánykerék és az első kerekek között.