Henry Royce és Charles Rolls a világ legtökéletesebb autójának megalkotása során tulajdonképpen a villanymotorok finomságára tanították meg a benzinmotoros járműveket. Amikor Charles Rolls 1900-ban kipróbált egy villanymotoros Columbia villanyautót, a következőt jósolta: „Teljesen hangtalan és tiszta a villanyautó. Nincs szag vagy vibráció. Nagyon hasznosak lehetnek, ha sikerül töltőállomásokat kialakítani.” Utóbbira, mármint a töltőpont-hálózatra még sokfelé várni kell, ennek ellenére a Rolls-Royce márka 2023 végén megkezdi az elektromos átállást. Annyiból könnyű helyzetben vannak, hogy a technológia felára nem zavarja az ügyfeleket, és a hatótáv-parát sem ismerik – a sofőr megoldja a töltést, középtávon (a London-Edinburgh távolságot említik) meg magánrepülővel mennek, mert az gyorsabb.

Az Architecture of Luxury nevű alumínium térvázban van elég hely az akkumulátornak, a 700 kg tömegű blokkot zaj- és vibráció-csillapításra is használják. A mérnökök egyébként nem a villanymotoros hajtást tesztelik a megszokottnál nagyobb alapossággal, hanem a teljesen újszerű elektromos hálózatot. A prototípusokkal több mint 2,5 millió km-t tesznek meg, ami átlagos felhasználást véve 400 évnyi használatnak felel meg – jelenleg ennek a negyedénél tartanak, és már az első téli tesztelési szezonján is túl van már a kupé. Visszatérve az elektromos hálózatra, decentralizált rendszert kap a Spectre, amelyben több párhuzamos adatcsatorna is lesz. Amíg egy mai Rolls-Royce-ban 2 km-nyi rézvezeték van (51 ezer jeladó-jelfogó kapcsolat, 456 főfunkció és 647 alfunkció), a következő generációs modellbe már 7 km lesz (141 200 jeladó-jelfogó kapcsolat, 1000 főfunkció és 25 000 alfunkció). A decentralizált elektromos rendszer működéséhez a mainál 25-ször hosszabb programot kellett írni, a tesztelés is nagyobb feladatot jelent az eddigieknél.