Másfél évvel ezelőtt működőképes, de szériagyártásra még nem érett autóként ismertük meg az EQXX tanulmányt, amelynek különösen hatékony megoldásai a most prezentált Mercedes-Benz CLA tanulmányon is szerepet kapnak. Egészen pontosan az alapot jelentő Mercedes-Benz Modular Architecture nevű műszaki alap és így az arra épülő összes jövőbeli autó hasznosítja ezeket. A kompakt modelleken belül külön modellcsaláddá építik ki a CLA-osztályt, ahol az eddig ismert 4 ajtós kupé és Shooting Brake kombi mellett 2 szabadidő-autó is lesz (EQA és EQB utódok…).

Az új műszaki megoldásokkal 12 kWh/100 km-es szabványos fogyasztást ígérnek, és akár 750 km-es hatótávolságot, aminek elérésében az újfajta cellakémia és -forma mellett 800 voltos nagyfeszültségű rendszer is szerephez jut. Az akkumulátor által elfoglalt teret olyan megoldásokkal csökkentik, hogy csavarok helyett ragasztással rögzítik a cellákat az akkumulátorházon belül, ez ráadásul merevebbé is teszi a szerkezeti tartóelemként beépített telepet. A jobb hőmenedzsmentnek köszönhetően az akkumulátort akár 250 kW-os villámtöltéssel is lehet táplálni, a fedélzeti töltő kétirányú, azaz elektromos rendszereket is lehet üzemeltetni az autó akkumulátoráról.

A Mercedes-Benz CLA tanulmány esetén hátsókerékhajtást valósítottak meg, de az MMA alap összkerékhajtást is tud. Az itt debütáló új generációs hajtómotorok idővel a márka nagyobb méretű villanyautóiba is bekerülnek majd. A 238 lóerős hajtómotor és az azzal egy házba épített 2 fokozatú váltó tömege 110 kg, hatásfoka 93%-os, azaz az akkumulátorból érkező energia ekkora része jut el a kerékig. A ritkaföldfémek arányát sikerült majdnem 0%-ra csökkenteni, az akkumulátornál 40%-kal csökkentik a karbon-lábnyomot, és természetesen a Mercedes-Benz gyáraiban megújuló forrásból származó energiával végzik majd az összeszerelést.

A Mercedes-Benz CLA esetén nem csak az orr közepén, de a lámpáknál is találkozunk a 3 ágú csillaggal, illetve az üvegtetőre ilyeneket is vetít a fedélzeti rendszer animálva, ha épp dicsekedni akar valaki autójának tudásával. A sportos megjelenés előnye az áramvonalas kialakítás, a nagy és finoman ívelt felületekbe a LED-es világítással visznek életet. Az utastérben a kárpit mintáján a márka jelvényében látható babérkoszorú jelenik meg stilizálva, az utastérben papírt és növényi-alapú festékkel színezett Nappa-bőrt is használtak. Amíg nappal az üvegtetőn át beáramló fény a meghatározó, sötétben a hangulatvilágítás veszi át a prímet. Az autó agyát jelentő központi processzor vízhűtésű, ezzel az 1 nagy teljesítményű számítógéppel számos kisebbet lehet kiváltani. Újdonság az MB.OS működésében, hogy lehetőség szerint a felhőben tárolt adatokat-szoftvert használnak, ez, mármint a hardver és a szoftver különválasztása megkönnyíti a távoli frissítéseket.