Még több légbeömlőt zsúfoltak az Audi kompakt modelljének az orrára, és ez még nem minden, hiszen jelenleg épp csak a 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt S3-as debütálásáról van szó, az öthengeres RS3 még várat magára. Hátul még hangsúlyosabb a diffúzornak látszó betét, és persze a normál A3-asnál látványosabbak a választható felnik.

Az utastérben alumínium vagy karbon betétek teremtenek sportos hangulatot, alapáron 10,25 colos a kormány mögötti kijelző, a 12,3 colos képátlójúért felárat kell fizetni, ahogy szériában csak 10,1 colos a központi érintőképernyő, és extra a 12,3 colos képátlójú fejegység. A nagy képernyők együtt jönnek, a virtual cockpit plus megrendelésekor van választható műszer-megjelenés. Új fejlesztésűek a sportülések, amelyek kárpitja alapáron jórészt újrahasznosított PET-palackokból készül.

A lényeg azonban a motorháztető alatt van, mégpedig a 2,0 literes turbómotor 310 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm-es nyomatékkal. Hétfokozatú duplakuplungos váltó és quattro összkerékhajtás juttatja a talajra az erőt, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,8 másodpercig tart és elektronikusan korlátozott 250 km/óra a végsebesség. Annyi az eltérés a két karosszériaváltozat között, hogy a Sportback szabványos átlagfogyasztása 7,4 l/100 km, míg a Sedan 7,3-7,2 l/100 km-t ért el a WLTP-mérésen. Az Audi S3 Sportback és Sedan értékesítése augusztusban indul Európában, az első autók októberben érkeznek meg az ügyfelekhez.