Az FCA konszern SUV-kínálatában belül a Dodge Durango SRT Hellcat az új király, egyfelől ez a legnagyobb méretű szabadidő-autó, és ez a legerősebb – utóbbi titulust globálisan birtokolja. No nem sokkal, alig 3 lóerővel tud többet jelen esetben a 6,2 literes kompresszoros V8-as, mint a Jeep Grand Cherokee Trackhawk, a 710 lóerős teljesítményhez 875 Nm-es maximális nyomaték tartozik.

A 0-96 km/óra gyorsulás 3,5 másodpercig tart, a csúcssebesség 290 km/óra. Teljesen áthangolt, elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókkal rendelkező felfüggesztést kap a Durango SRT Hellcat, amely miatt a lengéscsillapítók felső bekötési pontját is megerősítették. A Brembo fékrendszer elöl hat-, hátul négydugattyús nyergeket használ, elöl 40, hátul 35 cm átmérőjű hűtött tárcsákkal. Az ügyfél választhat, hogy négyévszakos vagy Pirelli nyári abroncsokat kapjon az autó. A hűtőrendszert a tartós versenypályás használatra is felkészítették, külön hűtőkör van a beszívott levegőnek, amely egyenesen a hűtőrács mögül megy a motorba. Egyedi a kipufogórendszer, amelybe még egy X alakú keresztezést is beépítettek a jobb hangzás érdekében.

Nagy sebességnél haladva igenis van előnye annak, hogy törölték az első lökhárítóból a ködfényszórókat és azok mélyedését, extra légterelőket is készítettek a formatervezők, a hátsó tetőspoiler például 400%-kal nagyobb leszorító-erőt termel a széria alkatrészhez képest. Az utastérben a vörös műszerek, a fűthető/szellőztethető bőr/hasított bőr kárpitozású ülések különböztetik meg a Durango SRT Hellcat-et a társaitól.

Az új csúcsmodell megjelenésével egyszerre frissült a normál Dodge Durango is. Új, előredőlő hűtőrácsot kapott, amelyet keskenyebb LED-es fényszórók szegélyeznek, modelltől függően szellőzőnyílások kerülnek a motorháztetőre. Teljesen új a műszerfal, amelynél a középkonzol és az ott lévő érintőképernyő (8,4 vagy 10,1 col képátló) a vezető felé fordul, a fejegység a Uconnect 5-ös generációba tartozik. Az új Tow N Go nevű vontatócsomagban megerősített hűtőrendszer és felfüggesztés/fékrendszer is van, ezeknek köszönhetően 3,35 helyett már 3,95 tonnát vontathat a 360 lóerős Hemi V8-assal szerelt Durango SRT – ugyanannyit, mint az SRT Hellcat.