Egészen mostanáig a villanymotoros Volvo C40 és XC40 alapváltozata elsőkerékhajtású volt, mostantól kezdve viszont már hátra kerül a Volvo Cars által kifejlesztett, második generációs állandó mágneses villanymotor, ezzel negyed évszázad után tér vissza a hátsókerékhajtás a svédek kínálatába. Nem csak látványosabb lett az új 19 colos alufelni, de az áramvonalasabb az eddiginél, így kis mértékben hozzájárul a hatótávolság növekedéséhez.

Az alap 69 kWh kapacitású akkumulátorral a hátsó tengelyre szerelt hajtómotor csúcsteljesítménye 238 lóerő, a nagyobb, 82 kWh-s teleppel már 252 lóerős a hajtómotor. Teljesen új hajtómotorokat kapott az összkerékhajtású változat is, eddig 204-204 lóerős hajtómotorok voltak (408 LE rendszerteljesítmény), mostantól kezdve 159-249 lóerős hajtómotorok (408 LE rendszerteljesítmény) dolgoznak a Twin Motor AWD változatban. A lítium-ion akkumulátor hűtésének optimalizálásával egyrészt a villámtöltés maximális teljesítményét sikerült 150-ről 200 kW-ra növelni, ezenkívül a szabványos hatótávolság is hosszabb lett, változattól függően akár 60 km-rel.