Tulajdonképpen a teljes európai finomító-kapacitást jelentik a FuelsEurope nevű szakmai szervezet tagjai, amelyek között ott találjuk a MOL Csoportot is. Az olajipar úgy akarja kivenni a részét az EU azon törekvéséből, hogy 2050-re klímasemleges legyen, hogy CO2-semleges folyékony (vagy gáz halmazállapotú) üzemanyagokra állnak át a finomítók, mivel nem csak a közúti-, de a légi- és vízi közlekedés környezeti terhelését is csökkenteni tudják. Ez persze jelentős befektetéseket igényel majd, a jelenlegi technológiával és költségekkel számolva a következő harminc évben 400-650 milliárd eurónyi befektetést kell majd végrehajtani a cél elérése érdekében.
Az első, ipari léptékben is jelentős lépésekre 2025-ben kerül majd sor, ha minden a tervek szerint alakul, akkor az üzemanyagok lecserélésével 2035-re már évi 100 millió tonna CO2 kibocsájtást spórol meg az EU közlekedési ágazata, ami azzal egyenértékű, mintha 50 millió elektromos autó futna az utakon.


A FuelsEurope fontosnak tartja, hogy az EU környezetvédelmi politikája egyenlő bánásmódban részesítse a belső égésű és villanymotorral szerelt járműveket, azaz mindkettőnél vegyék figyelembe az üzemanyag előállítása során keletkező káros anyagokat is, ne csak a helyi károsanyag-kibocsájtást figyeljék.