Anno amikor a Rolls-Royce csak alvázakat gyártott, Európában a zárt luxuslimuzinok domináltak, az Egyesült Államokban viszont a roadsterek, ez utóbbiakat idézték meg az arányokkal és a levehető tetővel. A Rolls-Royce Droptail a modern kor első roadstere, amelynél a márkajellegzetességnek számító Pantheon hűtőrácsot is átalakították, az utastér mögötti rész nagy méretű légterelőt is tartalmaz – de azzal nem hivalkodnak. A Rolls-Royce Coachbuild műhely 4 példányt épít az 5,3 méter hosszú, 2 méter széles autóból, ezek közül elsőként a La Rose Noir fantázianevű alkotást ismerhetjük meg.

Ennél a végső kialakítást a megrendelő édesanyjának kedvenc virága, a Fekete Baccara rózsa inspirálta, a Roadster 2 éves fejlesztését követően további 2 évbe tellett, mire a gyári szakemberek megvalósították az egyedi megjelenést. A színeket például 150 próbálkozás után véglegesítették. A világosabb vörös True Love fantázianévre hallgat, ennek alapját egy sötét gránátálma szín adja – a pontos összetételt titkolják, nehogy lemásolja azt valaki –, amely napfényben vörös, árnyékban szinte fekete. Erre aztán 5 réteg átlátszó lakkot vittek fel, mindegyikben eltérő vörös tónust használtak. A sötétebb vörös Mystery névre hallgat, ennél az alapréteg enyhén színjátszó attól függően, honnan nézi az ember. A karosszériadíszek Hydroshade színűek, ehhez egy újfajta krómozási eljárást fejlesztettek ki, a rozsdamentes acélra mindössze 1 mikron vastag rétegeget vittek fel.

Apró figyelmességként a Pantheon hűtőrács pálcáinak belső felét is True Love színűre fényezték, így a króm tükröződéseiben is megcsillan a különleges szín. Az alsó légbeömlő burkolatát 3D-nyomtatással készítették el, majd abba 202 darab, True Love színűre fényezett rozsdamentes acél csúcsot helyeztek el. A 22 colos felniket Mystery színre fényezték, majd egyes részeken leesztergálták róla a színt, majd ezeket a részeket kézzel polírozták. A Rolls-Royce Droptail La Rose Noir számára egyedi tetőt készítettek, amelynek lendületes megjelenését az amerikai hot rodok ihlették, és amelyben elektrokromatikus üveg biztosítja az árnyékolást gombnyomásra.

A belső tér megalkotásán 2 évet dolgoztak, a műszerfal és az utastér faburkolata összesen 1603 darab, kézzel kialakított fadarabkából állt össze, ezen belül a hátteret 1070 darab Fekete Platánból készített háromszög teremti meg, amelyen belül 533 darab vörösre festett háromszöget helyeztek el aszimmetrikusan – új festéket kevertek ki ehhez, amelynek élénksége még hosszú évek alatt se fog elhalványulni. A háttérnek használt sötét fa egyébként a természetes szín, a változatosságot az adja, a törzsből honnan és milyen irányban vágták ki az adott darabot. A fadarabok kiválasztása, megmunkálása és elhelyezése nagy mentális megterhelést jelentett, külön hangszigetelt helyiségben dolgozott a szakember, akinek 1 óra után pihennie kellett, így egy 8 órás munkanapból 5 órát töltött tényleges munkával, így csak egymaga 9 hónapig dolgozott az autón. A Rolls-Royce Droptail La Rose Noir bőrkárpitjának rezes csillogása a Baccara rózsát idézi.

A műszerfalra egyedi, az autó színeit viselő Audemars Piquet kronográfot helyeztek, ezen felül az autógyár a megrendelő kedvenc borászatától, a Champagne de Lossy-tól egyedi pezsgőt is rendelt, és rögtön passzoló Champagne-hordozó temperált ládát is készített, amivel a hűtő- és az autó pezsgőhűtője közötti távolságot lehet méltóságteljesen áthidalni.