A Kleber Krisalp HP3 az elmúlt évek nagy kedvencének számít. Nemcsak az ADAC gumitesztjén elért sikerek szólnak mellette, hanem a tényleges gyakorlat is. Szakemberek és autósok véleménye is megegyezik abban, hogy egy-egy márka teljesítménye a hétköznapokban mutatkozik meg. Az élet és a közlekedési szituációk számos olyan helyzetet hozhatnak, amikor a gyártók által megalkotott innovációk valós haszonnal kezdenek el bírni. Nincs ez másként akkor sem, ha a Kleber Krisalp HP3 kerül felszerelésre a hideg hónapokra felkészülve.

Első cél a gumicsere!
Már nincs korán arról beszélni, hogy a 7 fok környéki hőmérséklet a jellemző nappal. Sokan még úgy gondolhatják, hogy ráérnek foglalkozni a témával, de a hideg rendszerint hirtelen köszönt be, s ilyenkor a gumisoknál hosszú sorok állnak. Ha elkerülnéd ezt, akkor hasznosnak bizonyul már most megnézni, milyen állapotban vannak a garázsban tárolt téli abroncsok. A profilmélység alapvető figyelmet érdemel, s amennyiben ez a kritikus 4 mm-t közelíti, akkor mihamarabb célszerű az új szettet beszerezni.

Kleber Krisalp HP3: A vizes körülmények fokozott kockázatot jelentenek!
Nem véletlen, hogy a téli abroncsok mind felületi kialakításukban, mind anyagösszetételükben eltérőek a nyári típusoktól. A tél ugyanis jelentős kihívás elé állítja az autósokat. A csúszós, vizes, havas, jeges körülmények között a vezetés fokozott odafigyelést, és persze a sebesség megfelelő megválasztását követeli meg. A Kleber Krisalp HP3 2,2 méterrel rövidebb féktávot tesz lehetővé nedves útviszonyok mellett. Ez pedig kiemelt jelentőséggel bír akkor, ha nehezen belátható az útszakasz, folyamatosan esik, és ugyanakkor az aquaplaning jelenségtől is tartani kell.

A Kleber Krisalp HP3 teszt: védelmet biztosít a vízen futással szemben
Az aquaplaning jelenség nemcsak a menetstabilitást befolyásolja negatívan, hanem akár balesetveszélyes helyzetek is kialakulhatnak következtében. A Kleber Krisalp HP3 speciális V-csatornázottsága lehetővé teszi, hogy a vízen futás elkerülhető legyen, és esős körülmények között is stabilan tarthasd a gépjárművet.

Tudtad, hogy vizes útszakaszon a kopott gumi féktávolsága meg is kétszereződhet? A tények makacs dolgok, és nehéz velük szembemenni. Megfontolandó tehát, hogy a már kopott téli gumi kerüljön-e az autóra, vagy a szezonális gumicsere alkalmával inkább egy új, minden tekintetben kitűnően teljesítő márka gondoskodjon a közlekedés biztonságáról.

A vezetési tapasztalat nem elég!
Vannak autósok, akik úgy gondolják, a hátuk mögött tudott kilométerek már egyfajta magabiztosságot adnak számukra, és így kevésbé vonatkoznak rájuk a szabályok. A tapasztalatok azt mutatják, hogy éppen ebből adódnak a közlekedési balesetek. Az ember hajlamos elhinni magáról, hogy mindenfajta körülmény között képes uralni az autót, és nem adódhat olyan szituáció, ami kifogna rajta.

Ahogyan a munka, a karrier világában is érdemes egyfajta alázattal hozzáállni a dolgokhoz, úgy az utakon sincs ez másként. Az autósorok előzése, a kanyarban megkezdett manőverek, a helytelenül megválasztott sebesség, a ténylegesen használhatatlan abroncsok és az autó szervizelésének elmaradása egyaránt hozzájárulhatnak a balesetekhez. Az utakon sajnos nem elegendő, ha Te vigyázol, ugyanis arra is ügyelned kell, hogy a többi autós mit művel, milyen manőverekbe kezd, és hogyan jöhet ki mindenki jól egy kialakult közlekedési szituációból. A Kleber Krisalp HP3 abroncsok a nedves körülmények között is kiválóan teljesítenek, megelőzve a vízen futásból eredő kockázatokat.

Nyitókép: autogumiakcio.hu