2000-ben vette át a szombathelyi márkakereskedésben új autóját a leginkább bútorszállítással foglalkozó Kovács László fuvarozó, aki az elmúlt 16 évben egymillió km-t tett meg flottájának ezzel a tagjával. Talán ha kétszer járt külföldön az autó, egyébként a Dunántúl útjain futott, nagyjavítás nélkül érte el ezt a távot. A garanciális időszakot követően a tulajdonos maga javította autóját, szerinte a hosszú élet oka a lelkiismeretes munka mellett, hogy a 20 ezrenként esedékes olajcserét és a karbantartásokat is gyári alkatrészekkel végezte.

Újabb kormány került a szögletesre kopott gyári helyére, a gumiszőnyeg még a gyári. Fotó: Lővei Gergely
Újabb kormány került a szögletesre kopott gyári helyére, a gumiszőnyeg még a gyári. Fotó: Lővei Gergely

Mindössze egy (4. henger) befecskendező fúvókát kellett cserélni, egyébként minden, a turbó és a nagynyomású rendszer is eredeti. Az olajfogyasztás elhanyagolható, két olajcsere között 1 litert kell utántölteni. A felújítás során a főtengelyszimmering olajszivárgásának megszüntetése végül főtengelycseréhez vezetett – anyagfeltöltéssel és esztergálással menthető a berágódott eredeti főtengely is, de egyszerűbb volt kicserélni új darabra. A hátsó differenciálmű is új, egyszerűen elkoptak a fogaskerekek.

Az optika miatt kapott új csöveket a motor, a gyáriak még bírták az igénybevételt
Az optika miatt kapott új csöveket a motor, a gyáriak még bírták az igénybevételt

Homokfújták az alvázat, mielőtt újra felépítették rajta a gyári rétegrendet, az összes csavar és vezeték horganyzott. A fülkét az alvázhoz rögzítő bak eltört, először a motortér felől hegesztették meg – ez úgy két hónapig tartott –, a tartós javításhoz mindkét irányból kellett meghegeszteni a tartót, ehhez ki kellett szedni a műszerfalat. A felújítás során új tűzfalat kapott a fülke, így megint gyári állapotában tündököl a motortér. Jobban néz ki, ezért került újabb hűtőrács a fényszórók közé, az újabb külső tükrök nagyobb méretükkel és fűtött holttértükörrel javítják a vezethetőséget. Új a kormánykerék is, a réginél teljesen elkopott a karima, a padlószőnyeg még a gyári; a filcbetét óvta meg a gumipadlót.

Homokfújták és újrafényezték az alvázat, korróziónak nem volt nyoma
Homokfújták és újrafényezték az alvázat, korróziónak nem volt nyoma

A teljes körű felújítást követően újra dolgozni fog az aktuálisan 1 millió 74 ezer km-es futásteljesítményű Daily. Már csak az új platóra várnak, mert az ismerősök tanácsára nem akarták a régi ütött-kopott aluplatót visszaszerelni az egyébként csillogó járműre.

A szögletes karimájú kormánykerék, és a kezek, amelyek azt tartották. A főtengely menthető lett volna, de gyorsabb volt újat beépíteni. Patika-tisztaságú felfüggesztés. A megszámlálhatatlan ki- és beszállás során valamikor lerúgták az ajtózsebet - javítva
A szögletes karimájú kormánykerék, és a kezek, amelyek azt tartották. A főtengely menthető lett volna, de gyorsabb volt újat beépíteni. Patika-tisztaságú felfüggesztés. A megszámlálhatatlan ki- és beszállás során valamikor lerúgták az ajtózsebet – javítva

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!