Roadsterből kombi, vagy fordítva? Az eredmény egyedülálló Roadsterből kombi, vagy fordítva? Az eredmény egyedülálló

Az ember csak gyűjti a roncsokat, tolja bele a pénzt a felújításukba/csinosításukba, és a miértre azt a választ adja, hogy cigi/alkohol/kábítószer helyett inkább valami hasznos dologra költi a pénzét. Ez egészen addig kivitelezhető kisebb-nagyobb kompromisszumok árán, amíg a családalapítás szóba nem kerül. Ilyenkor meg kell szabadulni a kevésbé praktikus/nem biztonságos/télen csak nehezen üzemeltethető autótól, de íme egy példa arra, hogy ezt másként is lehet csinálni. Roadsterből kombit, azaz Mercedes 190 SLT.

Parkolásnál vigyázni kell a hosszabb túlnyúlásokra és a króm lökhárítókra Parkolásnál vigyázni kell a hosszabb túlnyúlásokra és a króm lökhárítókra

Adva volt egy ismeretlen állapotban lévő Mercedes 190 SL roadster, egy W123-as kombi, némi kézügyesség, rengeteg szabadidő és egy elég elszánt tulajdonos. Az eredmény az egyedi Mercedes 190 SLT lett, amelynek megjelenésétől sokan elsőre megrémülnek, pedig azt kell mondjam, igen jól összehozta az alapvetően gömbölyű, ötvenes években gyártott roadster és a hetvenes évek végén készített kombi sokkal egyenesebb formáját az alkotó.

Egészen jól állnak az ötvenes években készített alkatrészek a hetvenes évek végén gyártott kombinak Egészen jól állnak az ötvenes években készített alkatrészek a hetvenes évek végén gyártott kombinak

Jócskán megnyújtotta az autó orrát a W123-as kombi első tengelyéhez igazított 190SL sárvédő, némileg ellensúlyozza ezt, hogy a hátsó részt se hagyták változatlanul. A csomagtérajtó két oldalára a roadster eredeti, kis méret lámpái kerültek beépítésre, némileg hátrafelé megnyújtva a sárvédőket. Az ajtókat megtisztították a díszlécektől/vonalaktól, az új borítás gömbölyűbb lett a gyári 123-as oldalfalnál. Nagyban segít a 190 SL stílusának átadásában a hátsó kerékjáratok felett alkalmazott lemezdomborítás, amely átnyúlik a hátsó oldalajtókra. A Mercedes első kombijához adott krómkiegészítők teszik teljessé a képet.

Vonóhorog és tetőcsomagtartó gondoskodik a teherhordó funkció megtartásáról Vonóhorog és tetőcsomagtartó gondoskodik a teherhordó funkció megtartásáról

Belül egyébként semmi nem változott, a W123-as kombi hatalmas méretű utas- és csomagtere továbbra is tökéletesen használható, a tetősínek és a vonóhorog segítségével még a nagyobb méretű tárgyak szállítása se lehet akadály. Már csak azért sem, mert az átépítésre áldását adta a TÜV is. De miért is tagadta volna meg ennek a profi módon kivételezett karosszéria-átalakításnak a forgalomba helyezését, mikor a meglehetősen egyedi megjelenés alatt egy megbízható, több százmillió kilométeren át bizonyított technika, egy W123-as Mercedes rejtőzik.

Ilyen lett volna a Mercedes kombi, ha az ötvenes években kezdenek hozzá a fejlesztéséhez... Ilyen lett volna a Mercedes kombi, ha az ötvenes években kezdenek hozzá a fejlesztéséhez…