A rajtelső Fernando Alonso domináns versenyzést követően könnyedén megszerezte első győzelmét a vasárnapi Olasz Nagydíjon. A spanyol csapattársa és idei legnagyobb vetélytársa, Lewis Hamilton nem tudott Alonso közelébe férkőzni és több mint hat másodperces késéssel követte őt a célban a második helyen. A ferrarisok becsületét Kimi Räikkönen védte meg, aki megszerezte a bronzérmes helyet.

A várakozásoknak megfelelően a BMW ismét a harmadik legerősebb konstruktőr volt a mezőnyben, s tavalyi dobogós szereplését követően ezúttal a negyedik és ötödik helyért járó pontokat zsebelhette be a bajor csapat. Nico Rosberg nagyszerű versenyzést követően lett a hatodik, míg a Renault-nál ezúttal is Heikki Kovalainen hozta a pontokat hetedik helyezésével. Giancarlo Fisichella a 15. helyről rajtolt el, köszönhetően Rubens Barrichello sportszerűtlen viselkedésének az időmérő edzésen.

Bár sok helyet javított az olasz pilóta, nem sok lehetősége volt az egy bokszbeállással versenyző középmezőnybeli autók között.  A Renault már nem is titkolja, hogy az idei helyett a 2008-as szezonra koncentrál, s feladta célját, hogy utolérje a BMW-t és ő legyen a harmadik legerősebb csapat. Volt már máskor rossz passzban a csapat, nem kell
félteni, bár kérdés, hogy ezzel a pilótafelállással hogyan kerül ismét a
világbajnoki cím közelébe.

“Nem sokat lehet mondani ezen a délutánon. Monza egy különleges pálya és a többiek jobb munkát végeztek nálunk, mikor a megfelelő csomag megtalálása volt a feladat. Heikki teljesítménye megmutatja hol állunk jelenleg, még mindig a BMW mögött és Rosberggel harcolunk, mint az elmúlt néhány futamon. A csapat a maximumot hozta ma, nem hibáztunk, ami mutatja, hogy az embereink még mindig motiváltak és keményen dolgoznak” – szögezte le Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke.

Ami a Ferrarit illeti, a maranellói csapat sem lehet büszke
teljesítményére. Kimi Räikkönen az ötödik pozícióból indulva szinte azonnal a negyedik helyre ugrott és ott is maradt, mivel egy bokszbeállásos stratégiája miatt nem tudott lépést tartani az éllovasokkal. Dobogós helyezését saját csapattársa, Felipe Massa kiesésének köszönhette. A brazil pilóta hétvégéje éppúgy, ahogy tavaly, idén sem sikerült túl jól. 2006-ban csak a kilencedik helyezés jutott neki. Ezúttal autójának sebességváltója hibásodott meg. Az utolsó pontszerző hely Jenson Buttoné lett, aki így megszerezte a Honda idei második pontját.

A versenyen egyszer jött ki a biztonsági autó – hét kört tett meg -, amikor
a második körben David Coulthard elkapta Giancarlo Fisichella autójának
hátulját az első sikán végén, a második elején. Coulthard sértetlenül
megúszta a balesetet, de a versenyének vége volt.

A Formua-1-es mezőny nem pihenhet, hiszen a hétvégén egy nehéz verseny, a Belga Nagydíj következik (2007. szeptember 16.). 2005 után idén ismét megrendezésre kerül ez a mindenki által nagyon kedvelt verseny. Az augusztus végi időpont helyett szeptember közepére került Belga Nagydíjat időjárása kiszámíthatatlanná teszi, s gyakran kaotikus állapotok alakulnak ki ezen a gyors pályán. A csapatok Olaszországból közvetlenül Spa-Francorchamps-ba települnek át. Ez a pálya teljesen más aerodinamikai csomagot igényel, mint a monzai pálya, így más eredmények is várhatók. 2005-ben a McLarennel versenyző Kimi Räikkönen nyerte a futamot.