A csapatok a téli Európából az ideális hőmérsékletű Jerez de la Fronterába költöztek, ahol a kék ég és a 18 fok emberre és gépre egyaránt áldásos hatását egy héten át aknázták ki. A spanyol betoncsíkon hat csapat tesztelte autóit és pilótáit.

(Fotó: Amber PR) (Fotó: Amber PR)

A Williamsnél kisebb feszültség közt folyt a teszt, a tét ugyanis nagy a két pilóta számára. Nick Heidfeld után Antonio Pizzonia is lehetőséget kapott, hogy bebizonyítsa ő a méltó a második autóra. Pizzonia a kipörgésgátlót tesztelte, miközben egy sor rajtszimulációs gyakorlatot hajtott végre. A brazil pilóta emellett a csapat abroncsszállítójával együttműködve az abroncsok viselkedését értékelte. Ez a feladat azért különösen fontos az idei évben, mivel az abroncsoknak csere nélkül kell kibírniuk az időmérőt és a versenyt is. A hét második részében Mark Webber pihenőt kapott, s a két pilótaaspiráns váll-váll mellett körözhetett a pályán. Nick Heidfeld “vetélytársához” hasonló feladatokat hajtott végre, miközben egy teljes versenyszimuláción is átesett.

(Fotó: Amber PR) (Fotó: Amber PR)

A Renault-nál a tesztpilóta Franck Montagny folytatta a megkezdett munkát. A francia pilóta befejezte az abroncstesztelést, s a hét során versenytávot futott a 2005-ös specifikációjú abroncsokkal, s reménykeltő eredményt ért el. Az autó problémamentesen futott majd 530 km-t naponta. 

A BAR-Honda négy napon át tesztelte autóit Jerezben, ami alatt Anthony Davidson és Enrique Bernoldi az első két napon körözött az autóval, Jenson Button pedig az utolsó két nap kóstolgathatta a fekete színben pompázó betontorpedót. Mindegyik pilóta koncepcióautót kapott az idei modell, a BAR-Honda 007 bemutatója előtt.

A Ferrarinál ismét Marc Gené tesztelhette a világbajnok autót, s a hangsúly azokon az új elektronikus elemeken volt, melyeket az F2005-re fejlesztettek ki.

Az utolsó nap leggyorsabb pilótája meglepetésre a McLarennél évek óta tesztpilóta státusban lévő Alex Wurz volt. Az osztrák pilótát a McLarenhez igazoló Juan-Pablo Montoya követi a második leggyorsabb idővel.

A Toyotánál a tesztcsapat a TF104B és a TF105 modellek közötti különbségeket mérte fel. Ebben Jarno Trulli és Ricardo Zonta nyújtott segítséget, s az eredmény a csapat elmondása szerint elég bíztató volt.

A Minardi csapat közben bejelentette, hogy a jövő heti misanói teszteken a már leigazolt Christian Albers mellett Chanock Nissany (!) és Nicky Pastorelli kapnak lehetőséget. Mindhárman a Minardi Cosworth PS04B jelű autóval vágnak neki a pályának. A teszt célja kettős: a pilóták Formula-1-hez szoktatása és a 2005-ös alkatrészek próbára tétele.