Idén nem a hagyományos San Marino Nagydíjjal veszi kezdetét a világbajnokság európai része, hanem a mindenki által nagyon
ismert barcelonai pályán tartott Spanyol Nagydíjjal. A szezon talán legkedveltebb helyszínéhez érkezett el a cirkusz. Nem csak
kedvelt ez a pálya, hanem a legismertebb is a csapatok számára,
hiszen az istállók télen és a futamok közötti szünetben a kellemes éghajlatú várost választják tesztelésük színhelyéül.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a pálya nagyon elhasznált lenne, hiszen a
nagy kihasználtság mellett a pálya fenntartói – a magas bevételekre
tekintettel – folyamatosan nagy figyelmet fordítanak a fejlesztésekre. Idén
a nyomvonalon is változtattak: a kör végén lévő két utolsó
kanyart építették át biztonsági okokból. A két gyors kanyart egy bal-jobbos sikán váltja fel. Így könnyebb lesz az előzés a hosszú egyenes előtt.

A Ferrari idén ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta, csakhogy idén a
Fernando Alonso-Michael Schumacher párharc helyett az Alonso-Kimi Räikkönen duó vívja meg harcát a világbajnoki címért. Hozzájuk csatlakozik az újonc Lewis Hamilton, aki a spanyol és finn pilóta mellett jelenleg osztozik az egyéni ponttábla első helyén. A hétvégén a hazai pálya előnyét élvező Fernando Alonso pályázik a legnagyobb eséllyel győzelemre. S ezzel nem csak ő van így, hiszen a várhatóan 145 ezres jegyeladás is azt mutatja, hogy telt házzal várja a hazai közönség kedvencének sikerét.

A Renault sikeresnek érzi a spanyol futam előtti tesztelést. A csapat
azonban reálisan szemléli esélyeit a hétvégi futamon. Az enstone-iak
várhatóan nem veszik még fel a nyerő csapatok tempóját, de megpróbálják a legtöbbet kihozni az R27-esből.

Nagyon sűrű volt a programja az időközben a harmadik legerősebb csapattá cseperedő BMW-nek és azon belül Nick Heidfeldnek az elmúlt hetekben. Filmezési teendői mellett körözhetett a Nürburgring átépítése előtt használt Nordschleifén (Zöld Pokol) a BMW promóciós napján, majd az összes többi pilótával együtt Barcelonában tesztelt. A verseny hetében pedig egy hármas kihíváson vesz részt egy vitorlázóval és egy golfozóval. Heidfeldről többször cikkeztek annak kapcsán, hogy vajon meghosszabbítja-e a BMW már a szezon kezdetén a szerződését látván a német pilóta kitűnő teljesítményét. Bár Mario Theissen csapatfőnök leszögezte, csak az év végén döntenek, az már biztos, hogy sokat nyom a latban a héten 30. születésnapját ünneplő Heidfeld szava. A pénteki tesztnapon ugyanis Barcelonában a tesztpilóták helyett a
pilóták tesztelnek, ahogyan azt szerette volna.

A verseny és a pálya

Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen
gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után
erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek
egyike, ahol előzni lehet a pályán. A várhatóan változékony időjárás nagy
meglepetéseket eredményezhet.

A 66-körös Spanyol Nagydíj május 13-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,627 km, a teljes versenytáv 305,256 km. A 2006-os futamot Fernando Alonso (Renault) nyerte meg. Ideje 1’26″21.759
volt. A körrekordot Giancarlo Fisichella (Renault) tartja 1’15″641-es
időeredménnyel még 2005-ből. A második helyezett Michael Schumacher
(Ferrari) volt, míg a bronzérmes helyen a szintén Renault-val versenyző
Giancarlo Fisichella ért célba.