Az Audi Tradition ennek megfelelően a „25 éve Audi Sport quattro“ mottó jegyében jelenik meg a 20. Esseni Techno Classica Kiállításon (2008. március 26-30.) A 7-es pavilon Audi standján azonban nemcsak az öt kiállított szériapéldány látható majd, igazi különlegességként az Audi Tradition saját gyűjteménye legújabb darabját is bemutatja: az Audi Sport quattro Rallye Gruppe B változatot. E versenyautóból világszerte mindössze öt példány található. Újdonság az idei évtől, hogy az Audi Tradition mostantól minden évben egy 1:43 méretarányú, 333 darabra limitált sorozatú autómodellt is kibocsát, amely először a Techno Classica standján vásárolható meg – ez 2008-ban éppen egy narancsszínű Audi Sport quattro.

Az Audi Sport quattro egészen különleges történetre tekinthet vissza: annak érdekében, hogy sikerüljön megőrizni a rali vetélytársakkal szembeni előnyt, az „Ős-quattro” alapjaira egy rövidített tengelytávú változat is készült, két vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes motorral. Egy ilyen versenygép nevezéséhez a rali „Gruppe B” kategóriájában a nemzetközi szabályok szerint először egy legalább 200 darabos sorozatot kellett készíteni. Végül pontosan 214 példány gördült ki az ingolstadti szerelőcsarnokból, és akkori áron pontosan 200 ezer német márkáért kelt el szerte a világon – hosszú-hosszú éveken át a legdrágább szériamodellként, ami valaha is az Audi kínálatában szerepelt. Ám a vásárló ezért kapott is valamit.

Az autót csupa nagyteljesítményű technikával zsúfolták tele. 225 kW (306 LE) teljesítményével a „Rövid“ egyértelműen a legerősebb német szériamodellként mutatkozhatott be az 1983-as Frankfurti Autószalonon. A mérnökök sikerrel találták meg az összhangot a lélegzetelállító menetteljesítményeket kínáló, színtiszta sportkocsi és a megbízható utcai modell között. A Sport quattro karosszériája aramid- és üvegszál-erősítésű műanyagból, illetve szénszálas kevlár anyagból készült. Az autó versenyváltozata ugyan sikeresen szerepelt az 1984-es és 1985-ös Rali Világbajnokságon, ám mégsem hozta meg a várt áttörést az Audi Team számára. Az Audi Sport 22 ilyen autót épített akkoriban, közülük öt még ma is létezik. 2007 végén az Audi Tradition is meg tudta szerezni a rendkívül ritka Audi Sport quattro Rallye Gruppe B egy példányát. A 214 széria Sport quattro közül még mintegy 140 lelhető fel, s az eladásra kínált példányok ára ismét az egykori listaárat közelíti.

A Techno Classica 7-es pavilonjában álló Audi Tradition standon a versenyautó a nyolcvanas évek rali szervizműhelyének környezetébe rendezve jelenik meg. Nem kevésbé figyelemfelkeltőek a rali-hős kisebb testvérei, azaz a széria Sport quattro modellek sem, mégpedig első ízben az akkori négy eredeti alapszínben: tornádó-vörös, Koppenhága-kék, Malachit-zöld, Alpin-fehér, valamint a speciális fekete fényezés.

A gyűjtők érdeklődésére tarthat számot, hogy 2008-ban indítja el az Audi Tradition modellautó-részlege az Audi Tradition éves modellek sorozatát. Ennek első tagjaként a Techno Classica alkalmával egy narancsszínű, 1:43 méretarányú Sport quattro modell 333 darabos szériájának értékesítését kezdik meg. Ugyancsak az Audi Tradition standján képviselteti magát az ingolstadti Audi museum mobile, a zwickaui August Horch Museum, valamint az Audi illetve az összes elődmárka klubjait tömörítő szervezet, az Audi Club International (ACI) is.

Az Audi-embléma négy karikája az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union neve alatt egyesültek. Az 1969-ben fuzionált Auto Union és NSU számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez. Az AUDI AG 1985-ben az Audi NSU Auto Union AG-ből alakult. Az Audi Tradition az Auto Union GmbH és az NSU GmbH hagyományőrző társaságokkal együtt ápolja és mutatja be az Audi mozgalmas és szerteágazó történelmét.