Ezzel a spanyol pilóta tovább növelte előnyét az egyéni ponttáblán a második helyen célbaérő Michael Schumacher előtt. A bronzérmes helyet a mclarenes Kimi Räikkönen szerezte meg.

A Renault 31 pontra növelte előnyét a konstruktőri ponttáblán, miközben Alonso 23 ponttal vezeti az egyéni tabellát. Nem túl akciódús futamnak lehettünk szemtanúi a Brit Nagydíjon, ahol az első rajtkockából induló Fernando Alonso végig az élen állt, így egy kicsit unalmasan körözött az élen. A két nagy rivális, s eddig Silverstone-ban kimagasló teljesítményt nyújtó Ferrari és McLaren élpilótái, Michael Schumacher és Kimi Räikkönen hoppon maradtak. Nem tudták felvenni a villámgyors Alonso tempóját és a verseny során a spanyol pilóta autójának fenekét nézegethették a kockás zászlóig. S bár a hétszeres világbajnok ferraris a bokszbeállások második körében megelőzte a finn mclarenest, már késő volt. Így is majd 14 másodperccel Alonso mögött ért célba.

“Ez egy nagyon különleges győzelem – valójában zsinórban három különleges győzelmet szereztem az elmúlt időben. Spanyolországban, Monacóban és ezen a szintén klasszikus versenyen, amelyen mindenki győzedelmeskedni akar. Nagy-Britannia az autósportok hazája, Oxfordban élek, mindössze félórányira ettől a pályától, s persze a csapat egy nagy része Enstone-ban dolgozik. Így számukra tényleg csodálatos, hogy otthon győztünk. A verseny igazán erős és nehéz volt. Az autóm beállítása egy kicsit alulkormányozott volt az elején, de egyre jobb és jobb lett, s ahogy fogyott az üzemanyag, úgy tudtam egyre nagyobb előnyre szert tenni. Egy kicsit szeles volt az időjárás, ami megjósolhatatlanná tette a dolgokat, de amúgy sem vagyunk ilyen forrósághoz szokva Silverstone-ban. Minden versenyen újult erővel támadunk, koncentráltak vagyunk és nem hibázunk. A legjobb védekezés a támadás – s ezt ma be is bizonyítottuk” – szögezte le magabiztosan a legjobb formáját nyújtó asztúriai pilóta.

Bár 2005 után idén nem tudott ismét nyerni a McLaren, Räikkönen harmadik helyezése nagyon fontos volt, hiszen így ezzel az eredménnyel az egyéni ponttábla harmadik helyére kúszott Giancarlo Fisichella elé. Fisichella ezzel nemcsak a Brit Nagydíjon csúszott le a dobogóról, hanem a ponttáblán is. Felipe Massa visszafogott versenyzéssel ért célba az ötödik helyen. Ezzel a Ferrari hasonló sémát mutat, mint amikor még Rubens Barrichellóé volt a másodhegedűs szerep a maranellói csapatban. A tavalyi győztes Juan-Pablo Montoya szerencsésen megúszott egy kisebb incidenst Jacques Villeneuve autójával, s végül csak a hatodik helyre kormányozta célba az ezüst nyilat. Az utolsó két pontszerző hely a BMW-Sauberé lett. Heidfeldé lett a jobb helyezés, míg az újdonsült férj, Jacques Villeneuve, egy pontot hozott a német csapat konyhájára.

Egy nagyobb baleset zavarta csak meg a brit futam egyhangúságát. Az első körben a gyorsan rajtoló Scott Speed összeütközött a lassan kezdő Ralf Schumacher Toyotájával. A Toro Rosso pilótája elkapta a Toyota hátulját és Ralfot nekicsapta a rossz időben rossz helyen lévő Mark Webber autójának. Az ausztrál pilóta kiesett, s ezzel számára – éppúgy, ahogy az ifjabb Schumacher számára is – feledhetővé vált a hétvége.

Silverstone után a tengerentúlra költöznek a csapatok, hogy két hét múlva Montrealban és a híres indianapolisi pályán mérjék össze a tudásukat két egymás utáni hétvégén. A Kanadai Nagydíjat tavaly Kimi Räikkönen nyerte meg. Alonso számára mumusként él a futam, hiszen nem túl jó hangulatban versenyezve a pályát övező falnak csapta autóját, s így kénytelen volt feladni a versenyt. Idén nincs oka a mérgelődésre, ezért ezúttal is bizton rá lehet fogadni a fogadóirodákban.