Még december 7-én következett be a baleset San Francisco-ban az Oak utcán. 12 mérföld/órás, azaz 19 km/órás tempóval haladt a GM által készített Chevrolet Bolt robotautó, amikor elkezdett balra sávot váltani, azonban a sűrű forgalom miatt megszakította a műveletet és visszatért kiindulási sávjának közepére. Eközben Oscar Nilsson, aki (Kaliforniában legális módon) a sávok között haladt motorkerékpárjával az üressé váló helyre húzta be a gépét. Az önvezető autó vezetőülésében helyet foglaló ember későn észlelte a veszélyt, és noha belekapott a kormányba, az autó fellökte a motorkerékpárost.

2019-ben akarja piacra dobni a General Motors a kormánykereket és egyéb emberi beavatkozószerveket nélkülöző önvezető autóját

A rendőrségi vizsgálat utóbbi felelősségét állapította meg, mondván jobbról próbálta előzni az autót, azonban Nilsson úr ügyvédje megtámadja ezt a határozatot, és kártérítés miatt perelte be az autót üzemeltető General Motorst. A bukást követően a motorkerékpáros felállította a gépét, az út szélére tolta azt, majd ezt követően nyak- és vállfájdalomra panaszkodott, ami miatt hosszú kezelésre szorul és betegszabadságot kell kivennie. Noha a rendőrségi vizsgálat tisztázta az autógyártót, könnyen lehet, hogy megegyezéssel zárul majd az eljárás, a nagyobb publicitás és egy hosszadalmas pereskedés elkerülése végett gyakran végződnek így a hasonló, önvezető autókkal bekövetkezett balesetek utáni eljárások. A GM 2015 óta tesztel önvezető autókat Kaliforniában, ahol 110 autót és az ezeket kísérő 300 vezetőt regisztrált az állami szerveknél.