A két évvel ezelőtt bemutatott Generation EQ tanulmánynak a szériaváltozata az EQC, az elmúlt évek alatt írd és mondd kétszáz prototípust építettek, amelyeket aztán hidegben és melegben is teszteltek, illetve jó néhánynak a biztonsági központban ért véget a földi pályafutása. Kezdetben még GLC- és GLE karosszériákkal futottak az elektromos autók, azonban az utóbbi két szezont már az erősen álcázott, végleges karosszériájukkal tudták le.

Biztosra akartak menni, de nem ez, mármint a szokatlanul hosszúra nyúlott tesztelési fázis a várakozás oka. Meg kellett teremteni az akkumulátor-gyártó kapacitást, a Daimler nem akar beszállítótól függeni, a saját tulajdonú Deutsche Accumotive nevű cég szereli össze a moduláris felépítésű akkumulátor-telepet. A lítium-ion technológiát használó egység egy olyan keretben kap helyet, ami része az autó energiaelnyelő vázának, egyébként ezen belül helyezkedik el a nagyfeszültségű vezérlőegység is.

A forma annyiból alakult át az évek során, hogy a monitor helyett mégiscsak hagyományos hűtőrács van a kocsi elején, a korábban csak grafikával összekötött fényszórókat már élesen világító LED-sor kapcsolja össze, miközben megtartották az autó megjelenését barátságossá tevő, a hűtőrácsot alulról körbefogó keretet. Kifejezetten az elektromos modellekhez készítették az EVA nevű építőkészletet, amelynél szabadon változtatható a nyomtáv és a tengelytávolság is annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb méretű akkumulátor férjen el a tengelyek között, a padló alatt. Az EQC esetében 80 kWh kapacitással kezdenek, de a mérnökök szerint belátható időn belül 110 kWh-t is elérik majd.

Az első és a hátsó tengelyen is egy-egy 204 lóerős villanymotor dolgozik, tehát 408 lóerő a rendszerteljesítmény, 765 Nm a rendszernyomaték. Ez 5,1 másodperces 0-100 km/h sprintre elég, a csúcssebesség elektronikusan korlátozott 180 km/h, és több mint 450 km-es szabványos hatótávolságot ígérnek. Akár 120 kW-os egyenáramú töltővel is lehet táplálni a telepeket, ilyenek per pillanat még nincsenek, 50 kW-osak a manapság alkalmazott villámtöltők. A folyadékhűtésű fedélzeti töltő 7,4 kW teljesítményű, ami különösen a Mercedes-Benz fali töltőjével képes gyors táplálásra. A gazdaságos vezetést segítő sofőr szól, hogy mikor kezdje leemelni az ember a lábát a gázpedálról ahhoz, hogy pontosan a megengedett sebességet érje el az autó a gyorsulás végén, illetve magától megnöveli az energia-visszatermelést, ha lejtőn halad az autó.

A Mercedes-Benz nem gyorsulási versenyen akar első lenni az elektromos autójával, sokkal inkább a márka hagyományos értékeit akarják közvetíteni, ennek érdekében például kifejezetten kényelmesre hangolták az acélrugókat – segít az úthibák kisimításában, hogy 2425 kg a saját tömeg (ebből 650 kg az akkumulátor). A csendes és vibrációmentes utastér elérése érdekében kettős segédkerettel rögzül az akkumulátor-hajtómotorok egység a karosszériához.

A márka legújabb modelljeihez hasonlóan két hatalmas méretű monitor alkotja a műszerfal javát, és természetesen az MBUX digitális asszisztens is ott van a fedélzeten. A menürendszerben EQ csempe mögött rejtőznek a villanyautó dedikált beállítási lehetőségei, úgymint időzített töltés, távoli utastér-hőmérséklet szabályozás, navigáció út közbeni villámtöltők figyelembe vételével, satöbbi. A kontrasztos színekkel és anyagokkal (puha és kemény felületek) teszik egyedivé az elektromos autók belsejét, az EQ-jellegezetességnek számító rózsaarany szín a szellőzőnyílásokban elhelyezett légterelő lemezeken látható az EQC esetén. Kezdettől fogva választható lesz a sportosabb külsőt és belsőt adó AMG Line csomag, ennél új, kifejezetten látványos 20 és 21 colos felniket használnak.

Norvégiában már fogadják a megrendeléseket az EQC típusra a márkakereskedők 20 019 korona befizetésével (674 ezer Ft), a teljes vételár ott nagyságrendileg 23 millió Ft-nak felel meg. A magyarországi forgalmazással kapcsolatban a forgalmazó annyit tudott mondani, hogy Európában 2019 második negyedévében lesz a piaci bevezetés, árlistát majd a forgalmazáshoz közeledve adnak ki. Mi Brémából kapjuk majd az autókat, ezen kívül még A Beijing Benz Automotive nevű kínai cégnél fogják gyártani az EQC-t a helyi (régiós) piac számára, előbbinél CCS-rendszerű, utóbbinál GB/T (Kína) vagy CHAdeMO (Japán) szabvány szerinti lesz a villámtöltési lehetőség.