Feltűnőbb a Vel Satis designja, a Signumot a többség Vectrának nézi Feltűnőbb a Vel Satis designja, a Signumot a többség Vectrának nézi

A Signumot és a Vel Satist is azoknak fejlesztették, akik a limuzinok nyújtotta kényelmet egy kombi praktikumával és egy kisbusz tágas térérzetével egy autóban szeretnék megkapni. A fényűző hely és a számtalan választható extra érdekes alternatívát kínál a szokványos felső-középkategóriás típusokkal szemben. A Signum a jól bevált Vectra-designt követi, megjelenése szolid, már-már unalmas. Ellenben a Vel Satis formabontó, amolyan „űrhajós” fazonú. Kár, hogy forgalmazásuk idején az Opel és a Renault óriásai egyaránt a megbízhatósági statisztikák sereghajtói közé tartoztak. Vásárlásnál érdemes a fiatalabb példányokat előnyben részesíteni. A Német Autóklub (ADAC) adatai alapján 2003-ban például 1000 Signumból átlagosan 52-vel fordultak elő mozgásképtelenséget okozó gondok, míg ez a szám 2006-ra 19-re csökkent.

Füstölő díze­lek, makacskodó zárak
A gázolajos Signumok padlógáznál gyakran komoly koromfelhőt eregetnek maguk után. Nem véletlen, hogy az Opel visszahívás keretében módosította a motorvezérlést, a kipufogógáz-visszavezetést és a befecskendezőrendszert is. Egyes szériák turbófelöltője és üzemanyag-szivattyúja sem működött tökéletesen, ezért a gyártás folyamán változtattak ezeken. Az eresztő kormányszervo-szivattyú és a megrepedő motortartó bakok is kellemetlenség forrásai lehetnek. A rossz minőségű utak miatt a kipufogórendszer tartócsatjainak felfogatása kilazulhat, a féltengelycsuklók és a kerékcsapágyak is hamar felmondhatják a szolgálatot. A központi zár a Signumok gyengéje, különösen a raktérajtó nyitásával, zárásával szokott gond előfordulni. Bosszantó, hogy az ablakmosó tartályának háza megrepedhet, a külső visszapillantó tükrök pedig nagy tempónál jelentős szélzajt generálnak. Néha rángatva kapcsolnak az automata változatok, a dízeleknél pedig előfordulhat, hogy csak indokolatlan „pörgetés” után hajlandó felkapcsolni a szerkezet. Általában szoftverfrissítéssel orvosolható mindkét jelenség.

Gyenge elektronika, melegedő motorok
A Vel Satis-tulajdonosok többsége már találkozott elektronikai problémákkal. A makacskodó motorelektronika könnyen megállásra kényszerítheti a franciák zászlóshajóját. Nem éppen örvendetes, ha a xenonlámpa állítómechanizmusa, a navigáció, vagy a tolatóradar felmondja a szolgálatot. Utóbbi állandó sípolással adja a sofőr tudtára, hogy nincs a helyzet magaslatán, egy újraindítás általában megszünteti a pillanatnyi zavart. A fényszórómosó, az ajtók mikrokapcsolói és különösen a raktérajtó behúzómotorja sem éppen örökéletű darabok. A klíma hatásfoka gyengécske a nagy légterű autóhoz, ezért télen a lassú párátlanítás, nyáron pedig a nem kellően lehűtött utastér adhat panaszra okot. A motorok melegedési hajlama az átlagosnál nagyobb, ennek oka a kicsi hűtőmaszkban és a túlhajszolt hűtőventilátorban keresendő. A dízelek automatáinál itt is előfordulhat, hogy egyenletes gázadás esetén csak magasabb fordulatszámon hajlandó felváltani – erre érdemes odafigyelni a vásárlás előtti menetpróbán! Általában a vártnál hamarabb szoktak tönkremenni a szilentblokkok, a lengéscsillapítók, a kanyarstabilizátorok és a kerékcsapágyak.

A Renault hossza, szélessége és magassága is felülmúlja az Opelét A Renault hossza, szélessége és magassága is felülmúlja az Opelét