Novemberben lép a magyar piacra a Renault-csoport által felélesztett Dacia márka új modellje. Az X90 kódon emlegetett autó árát versenyképesnek tartja az importőr Renault Hungária Kft., de konkrét számot egyelőre nem közölt. A hírügynökségi jelentések korábban 5 ezer eurós, középkategóriájú modellként írtak az X90-ről. A 2001-es első híradások óta a franciák lényegében újjáépítették a romániai gyárat, erre hírek szerint több mint 400 millió eurót fordítottak.

A Renault afféle világautóként tekint az új Daciára, hiszen oroszországi gyára már jövőre, az iráni pedig – a tervek szerint – 2006-ban kezdi meg a termelést, s 2010-re évi félmilliót kívánnak belőle piacra dobni világszerte.

Az orosz Avtoframos 62 százaléka a Renault-é, amely 230 millió eurót szán a vegyesvállalatra, a többi Moszkva városáé. Az évi 60 ezres kapacitású gyár termelése persze nem árasztja el a piacot, hiszen Oroszországban évi 1,5 millió gépjármű kel el, s ebből mintegy 900 ezer készül helyben. A 67 milliós Iránban évi 700 ezer személygépkocsi és kisáruszállító kel el, s ehhez a mennyiséghez járulna hozzá az 51 százalékos Renault-részesedéssel a következő hetekben létrehozandó vegyesvállalat évi 100 ezres termelése.

A Renault-csoport az elmúlt hat év során konszolidálni tudta európai pozícióit, legalábbis, ami a személygépkocsik és a kisteherautók piacát illeti. A siker záloga az elmúlt évben egyértelműen a Mégane volt, de az Espace, a Clio és a Trafic modellek is hozzájárultak ahhoz, hogy a francia gépkocsigyártó piaci részesedése Európában elérje a 11 százalékot. A meghatározó nyugat-európai eladások mellett a cég tavaly jó eredményeket könyvelhetett el Közép- és Kelet-Európában is. A tíz százalék körüli piaci részesedés azonban a Skoda után itt csak a második helyhez volt elegendő. A Renault Szlovéniában, Horvátországban és a lengyeleknél piacvezető márkának számít.