Az alapot ugyan egy utcai autó, méghozzá a specialitásuknak számító Porsche márka legsikeresebb modellje, a Cayenne adta, a Chopster névre keresztelt újdonság láttán azonban még a laikusnak is feltűnik, hogy ezúttal sem egyszerű finomításról szól a történet. Frank M. Rinderknecht és csapata szinte a felismerhetetlenségig átszabta a sportterepjárót. Ennek következtében a Chopster a szériaváltozatnál 15 centiméterrel alacsonyabb (azaz amerikai módra choppolt – innen a név is) tetővel, oldalanként mindössze egy-egy ajtóval, erőteljes légterelő idomokkal, illetőleg 10Jx23 colos felnikkel és 305-ös abroncsokkal rendelkezik.

Belül az ötszemélyes bútorzat négy szóló versenyülésnek adta át a helyét, a kárpitozás anyaga természetesen finom bőr, a dekorpanelek pedig alumíniumból, valamint szénszálas műanyagból készültek. Az utasok testi épségét a temérdek gyári aktív és passzív biztonsági berendezés mellett egy külön, láthatatlanul beépített bukókeret is védi.

Magától értetődően a technika sem maradt érintetlen. Íme a legizgalmasabb paraméterek: 600 LE, közel 800 Nm, 0-100 km/óra 5 másodperc alatt, 290 km/órás végsebesség. Kár, hogy ezen adatok hitelességét csak azok ellenőrizhetik, akiknek nem jelent gondot a nettó 325-375 ezer eurós vételár kifizetése.