A belépőmodell is 4×4-es hajtású, a szériarendszer hatékonyságát azonban tovább tudjuk fokozni az úgynevezett “4×4-i” pakkal. Ehhez ESP, lejt- illetve hegymenetvezérlés, tempomat és speciális érzékelők garmadája is dukál. A haladási irányt, a hátramenetben és az oldalirányban ható tehetetlenségi erőt, valamint a kormánykerék elfordítási szögét mérő egységeknek köszönhetően valódi terepen is derekasan helytáll az X-Trail. Két benzines (141/169 LE) és egy dízel aggregát közül lehet választani, utóbbi két teljesítményszinttel (150/173 LE) kapható. Az importőr becslése szerint az eladott X-Trailek mintegy 80 százaléka lesz dízelmotoros, ezért érthető, hogy már automatikus váltó is társítható az erősebb gázolajoshoz. A legolcsóbb X-Trail 6 939 000, míg a 150 lóerős dízel 7 639 000 forinttól kapható. Az alapfelszereltségre nem panaszkodhatunk, széria többek között az ABS, a hat légzsák, a 16 colos felni, az automata légkondicionáló és a Bluetooth-kapcsolatra képes CD-s rádió is. Az autóra nyújtott garancia 3 év, vagy 100 000 km, amely egyes kereskedésekben felár ellenében további két évvel meghosszabbítható.