A Serge Lepeltier környezetvédelmi miniszter által kidolgozott tervezet – amelynek egyelőre csak az alapelvéről van egyetértés a kabineten belül, a konkrét ösztönzőrendszeren még dolgoznak – több ezer eurós pluszadót helyez kilátásba a különösen nagy környezetterhelést jelentő négykerék-meghajtású terepjárókra és más luxusautókra.

A párizsi városvezetés régóta igyekszik kiszorítani a belvárosból a levegőt különösen szenynyező, ráadásul méretük miatt valóságos közlekedési akadályt jelentő terepjárókat. Erre azonban semmilyen jogi eszközük nincs a városatyáknak, akik éppen ezért a kormánytól várják a gondok enyhítését. A környezetvédelmi megfontolásokon túl azonban gazdaságiak is motiválják Lepeltier-t – húzza alá a Frankfurter Allgemeine Zeitung.

A francia autógyártók palettáján nem szerepelnek igazán erős, 8-12 szelepes modellek, így ezek árának drágítása a külföldi – főként német – konkurenciának adott pofon lenne. Terepjárót például a Peugeot, a Citroën és a Renault sem gyárt.

A környezetkímélő kisautók számára kilátásba helyezett szubvenció ugyancsak a francia cégeket segítené: a szűrővel ellátott dízelmotor a Peugeot találmánya, és a külföldi versenytársak mindeddig nem akartak tudomást venni az újításról. Márpedig Párizs éppen az ilyen motorral ellátott autók (a Peugeot 206 mellett például a Renault Clio is ilyen) vásárlását támogatná jelentős összeggel.