A korábban “Total Delight”, újabban “Customer Delight Index Study™” néven ismert tanulmány széles körű áttekintést nyújt a járművezetők által kifejezetten pozitívan értékelt – illetve ‘szépnek talált’ – termékjellemzőkről és előnyökről.

Kategóriájában az Opirus olyan versenytárs modelleket utasított maga mögé, mint az Acura TSX, a Nissan Maxima és a Honda Accord.

“Büszkék vagyunk arra, hogy megkaptuk ezt az elismerést a Strategic Vision-től, mert a díj közvetlenül tükrözi az új Opirus vásárló autóvezetők pozitív tapasztalatait.” – mondta Peter M. Butterfield, a Kia Motors America (KMA) elnök-vezérigazgatója. 

A nemzetközi piacokon 34.175, míg belföldön 10.185 darab Opirust értékesítettek 2004-ben. A 2004-es “Customer Delight Index”-et a Strategic Vision összesen 74.190 újautó-tulajdonos visszajelzése alapján számította ki, akik 2003 októbere és 2004 márciusa között vásárolták új, 2004-es modellévű autójukat, és a felmérés időpontjában már legalább 90 napja rendelkeztek az adott járművel.

“Az ‘Örömteli’ besoroláshoz a ‘Kitűnő’ vagy a ‘Teljesen elégedett’ válaszoknál pozitívabb, összetettebb reakciók szükségesek” – állítja Dr. Darrel Edwards, a Strategic Vision Inc. alapítója. “Ha örömöt okozunk a vásárlónak, akkor erősebb érzelmi kötődést tudunk létrehozni a termék, a márka és a gyártó iránt.”

Magyarországon az optimista számítást is felülmúlta a 2004. évi 11 db Opirus értékesítés. Ez a szegmens a 2003. évi 1.595 db értékesítéshez képest 2004-ben 1.482 db-ra csökkent, azaz 7 % csökkenést eredményezett. Ebben a szegmensben a Kia márka Magyarországon 0.74% piaci részesedést ért el 2004-ben.