A hónap képe
Nehéz, kemény, de szép élet a megválasztott amerikai elnöké. Január 20-i beiktatásáig Barack Obamának még rengeteg teendője. Többek között le kell cserélnie még az autóját is…

Premier
Válság, gyárbezárások és elbocsátások ide vagy oda, az újdonságok áradata ellentmond minden borús előrejelzésnek. E havi összeállításunkban az elektromos Minitől a hibrid Mercedeseken át eljutunk egészen a Jet helyett immár Lukoil feliratú benzinkutakig.

Toyota Avensis
A Toyota belátta, hogy ma már nem elég, ha hirdeti autói minőségét. A még meglévő vevőknek immár bizonyíték kell, nem ígéret. Nos, az új Avensist kipróbálva állítjuk, a japánok perdöntő bizonyítékkal álltak elő.

Hyundai i20
Hogy a Hyundai illetékeseinek súgott-e valaki, azt nem sikerült kiderítenünk. Azt viszont igen, hogy a dél-koreai cég a legjobbkor rukkolt elő egy modern, jól felszerelt, biztonságos kisautóval. Már csak az árat kellene jól meghatározni…

Porsche Cayman és Panamera
Zajlik az élet Zuffenhausenben, hisz amellett, hogy felfrissítették a Caymant és a Boxstert, hamarosan megjelenik első négyajtós túrasportkocsijuk, a Panamera, sőt, bár egyeseket megbotránkoztat, a Porsche első dízelmotoros autójával is megkellett ismerkednünk.

ABT Audi A5
A neves német tuningműhely tavaly júniusban nyitotta meg magyarországi műhelyét Debrecenben. Első itt készülő autócsodáik egyikét, egy ABT Audi A5-öst a cívisváros repterének betonján próbáltuk ki.

Mitsubishi Colt
A felfrissített Colt láttán immár senki sem kételkedhet abban, hogy a háromgyémántos gyár formatervezőit megigézte az Audik jókora hűtőmaszkja. Single frame-ről persze szó sincs, a Mitsubishinél Jetfighter-Grill a nagy orrnyílás neve.

Így tesztel az Auto Bild
Az autózás világa szegről-végről hasonlít a labdarúgásra, legalábbis olyan értelemben, hogy az egyes autókról ugyanúgy mindenkinek határozott véleménye van, mint a focistákról. Szerkesztőségi kulisszatitkaink gyűjteményéből megtudhatják, hogyan születik meg a mi ítéletünk. 

Mercedes kontra Audi és BMW
Miután az előző oldalakról remélhetőleg kiderült, hogyan zajlanak nálunk az összehasonlító tesztek, ültessük át az elméletet a gyakorlatba. A következő 24 oldalon grandiózus vállalkozásunk összefoglalóját olvashatják. Kíváncsiak voltunk, hogy a három német prémiumgyártó közül melyik viszi a prímet, de míg régen egy-egy kijelölt vitéz összecsapása is elég volt a háborúk eldöntéséhez, mi mindhárom márkától négy-négy harcost szólítottunk a küzdőtérre. 

1. menet, felső-középkategóriás kombik: Mercedes-Benz E-osztály Concept Fascination, Audi A6 Avant és BMW 5-ös Touring

2. menet, középkategóriás SUV-k: Mercedes Benz GLK 230 CDI, Audi Q5 3.0 TDI és BMW X3 xDRIVE 30d

3. menet, középkategóriás limuzinok: Mercedes Benz C 250 CDI, Audi A4 2.0 TDI és BMW 320d

4. menet, luxuskategóriás limuzinok: Mercedes-Benz S 450, Audi A8 4.2 FSI és BMW 740i

Kompaktok összehasonlítása
Nem sok időt hagytunk a legújabb VW Golfnak az akklimatizálódásra, hiszen máris ringbe szólítottuk a BMW 1-es, a Ford Focus, a Kia Cee’d, a Mitsubishi Lancer és az Opel Astra ellen.

Fényszórók tesztje
Ismét Lippstadtban jártunk, hogy a Hella 140 méteres fénycsatornájában próbára tegyük 21 új autótípus fényszóróit. A vizsgázók között az Audi R8 révén ott volt a világ első LED-es fényszórója, melyről előzetesen annyit árulunk el, hogy a tudásához képest egyelőre túl drága.

Prototípusok
Újdonságözönnel kezdtük e lapszám elején, s bizony maradt a végére is jócskán. Igaz, ez utóbbiak sorozatgyártása még – különösen mostanság – igencsak kérdéses, de azért nem lehetetlen. Mi mindenesetre bízunk benne, hogy a későbbiekben is írhatunk például a BMW Z2-es roadsterről, a Mercedes Benz SLC-ről, vagy a Pagani Zonda F-ről…