A dinamikus és elegáns kombi ősszel kerül az európai márkakereskedők bemutató termeibe.

2.70 méteres tengelytávjának köszönhetően az Astra Caravan bőséges helyet kínál az utasoknak és poggyászuknak egyaránt. Még sokoldalúbban kihasználhatóvá teszi az 1570 litert elérő csomagtartót az opcionális elcsúsztatható hátsó ülés és a FlexOrganizer rendszer. Ezekhez járul az ötféle benzinmotorból és négyféle közös nyomócsöves CDTI dízelből álló motor választék.

„Az új Opel Astra Caravan-nal vezető szerepet akarunk játszani a kompakt kombik kategóriájában“ – jelentette ki az Opel elnök-vezérigazgatója, Carl-Peter Forster. „Ugyanolyan dinamikusan megy, mint az ötajtós Astra, amelynek biztonságos és agilis viselkedését pozitívan értékelték a tesztelők, de sokkal nagyobb a csomagtere. Számomra a legjobb Opel-kombis hagyományokat testesíti meg ez a sokféle célra használható kocsi.”

Még sokoldalúbbá teszi a tágas belsőt a csúsztatható hátsó ülés 2.70 méteres tengelytávjával, amely körülbelül kilenc centiméterrel múlja felül az ötajtósét, illetve a kombi-típuselődét, az Astra Caravan (hosszúság/szélesség/magasság: 4.51/ 1.75/1.5 méter) alaphekyzetben is bőséges, 530 literes csomagteret kínál a poggyászfedél alatt (a VDA szabvány szerint mérve). A hátsó ülés előrebillentése, illetve a támla lehajtása után (a standard felosztási arány 60:40, opcióként 40:20:40 kapható) körülbelül 1570 literes csomagteret kapunk, jelentősen nagyobbat, mint a típuselődben (1500 liter a VDA módszer szerint). Az opcionális csúsztatható hátsó ülés 40 milliméterrel meghosszabbítja az amúgy is nagy, 897 milliméteres hátsó lábteret (26 mm többlet a típuselődhöz képest), amely így 936 milliméterre nő.

Széles motorválaszték: öt benzines és négy CDTI dízel

Az eleinte csak a németországi Bochumban, majd a belgiumi Antwerpenben is gyártandó Astra Caravan motorválasztéka ugyanolyan gazdag, mint az ötajtósé. Az 1.4 – 2.0 literes modern ECOTEC benzin- és dízelmotorok teljesítménye 80 – 200 lóerő. A kategória legizmosabb dízelje, a 150 lóerős 1.9 CDTI mellett megjelenik az új, 120 lóerős 1.9 CDTI is. Mindkettő megrendelhető korszerű, karbantartást nem igénylő koromszűrővel. Valamennyi Astra-motor megfelel az Euro 4-es környzetevédelmi szabványnak.
Az erőátvitelek kínálatában a hatfokozatú sebességváltó mellett (alapfelszerelés: 1.9 CDTI, 2.0 Turbo, opció: 100 lóerős 1.7 CDTI), szerepel az ötfokozatú manuális sebességváltó, a négyfokozatú automata (opció: 1.8 ECOTEC) és az Easytronic robotváltó legújabb változata, amely a takarékos, 1.6-os TWINPORT motorhoz rendelhető meg.