Az első fél évben 1,1 százalékkal esett vissza a Volkswagen hazai értékesítése, és üzleti körökben azt hallani, hogy az autógyártónak üzleti gondjai vannak, sőt az sem kizárt, hogy a július 23-i féléves gyorsjelentésében már veszteségről számol be – írta a német Der Tagesspiegel.

A lap szerint néhány hete már megkezdték a vállalatnál egy takarékossági csomag kidolgozását, amellyel az elkövetkező hat évben a személyi jellegű költségeket 30 százalékkal akarják csökkenteni. Sőt az elmúlt év rossz értékesítési adatai miatt már 2005-ig 5 ezer főt bocsátanak el, közel 4 milliárd eurót megtakarítva. A konszern szóvivője, Dirk Große-Leege cáfolta azokat a híreszteléseket, melyek szerint nagy válságban van a Volkswagen.

Ugyanakkor Peter Hatz, a cég humánerőforrás-igazgatója kijelentette, hogy a németországi üzemek mindössze 70 százalékos kihasználtsággal működnek, ezáltal egyetlen munkavállaló sem érezheti biztosnak munkahelyét. Bernd Pischetsrieder, az igazgatóság elnöke pedig bejelentette: a VW nem tudja tartani az ez évre tervezett 2,5 milliárd eurós eredményt. Noha a 18 nyugat-európai országban a márka 2,7 százalékkal növelte eladásait az első fél évben, a hazai visszaesés miatt eredménye az első negyedévben közel 90 százalékkal, 26 millió euróra zsugorodott.

A Der Tagesspiegel szerint különösen az új Golf eladási adatai maradnak el a várttól: az értékesítők a magas árak miatt panaszkodnak, a vevők ugyanis nem hajlandóak egy alsó középkategóriás autóért egy kategóriával magasabb árat adni.

A 2003-as év első fél évében eladott 1346-tal szemben 2842 Golfot adtunk el az idén június végéig, ez pedig azt jelzi, hogy a magyar vásárlók nem elégedetlenek a kocsi árával – mondta lapunknak Ferró Imre, a Porsche Hungaria VW márkaigazgatója. Ugyanakkor a Volkswagenek átlagosan 5,4 százalékkal lettek olcsóbbak májustól, mert az importőr akkor adta ki a regisztrációs adó és az árfolyamváltozások hatását egyaránt tükröző árlistáját.

Amíg Németországban kissé visszaesett a márka, addig Magyarországon 6,8-ről 7,8 százalékra nőtt piaci részesedése 8005 személyautó eladásával, amely 16,7 százalékkal haladja meg az elmúlt év azonos időszakának adatait