A külsőért felelős Horst és a mérnöki megoldásokat szállító Andreas véleménye szerint a Cayenne önmagában túl visszafogott, túl elegáns, s nem nagyon különbözik a fő riválisok – BMW, VW vagy Jeep – megjelenésétől. A testvérek által megalkotott végtermékben már nyoma sincs eleganciának és visszafogottságnak, a CLR GT400 brutális erőt és mindent elsöprő agresszivitást sugall. Már-már ijesztő az autó orra, a kétszer két kör alakú ködlámpával szegett új lökhárító, valamint a hatalmas légbeömlőkkel tarkított motorházfedél előtt haladók biztosan nem sokat gondolkodnak majd azon, hogy elengedjék-e a mögöttük tornyosuló szörnyet. Jelentősen kiszélesítették a küszöböket, hátul diffúzor és méretes tetőspoiler került az autóra, s igen látványosak az egymásra

ránövő dupla kipufogóvégek. Azoknak, akiknek nem elegendő az optikai fejlesztés, műszaki újításokkal is szolgálnak. A motor átalakításával 470 lóerőre és 640 Nm-re emelik a 4,5 literes V8-as motor teljesítményét a Cayenne S modellben. Futóműültetést is vállalnak, különleges, 10×22 méretű felnikkel, melyekre 295/30 R22-es gumikat húznak. Az átalakítások időtartama 2-3 hétre tehető, ennél kellemetlenebbek az értük kért összegek: az optikai kiegészítők ára 22 ezer euró, további 12 ezer a futómű és a kerekek ára, s további 20 ezret kérnek a motortuningért.