Az autó a cég szándékai szerint a határozott dinamizmust egyesít a legmodernebb technológiával: az A6 által kínált kényelemnek és egyedülálló felszereltségének köszönhetően méltán lehet kategóriájának éllovasa.

A szuverén teljesítményt az erőteljes akár 8 hengeres és 335 lóerős (246 kW) erőforrások garantálják első- vagy quattro összkerék meghajtással. Összesen öt hosszában beépített, meggyőző teljesítményű – három benzines és két dízel – motorral debütál az új Audi A6:

– 4.2 literes V8 : 246 kW (335 LE), 420 Nm
– 3.2 literes V6 FSI : 188 kW (255 LE), 330 Nm
– 2.4 literes V6: 130 kW (177 LE), 230 Nm
– 3.0 literes TDI: 165 kW (225 LE), 450 Nm
– 2.0 literes TDI: 103 kW (140 LE), 320 Nm.


A motorok teljesen új erőforrások és megfelelnek az EU4-es szabványnak. A hat- és nyolchengeres erőforrások az Audi V-motor családból származnak, melyet 90°-os hengerszög és 90 milliméteres hengerközép-távolság jellemez.

Az új Audi A6 4,92 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,46 méter magas. Az autó vonalvezetése egyesíti az Audira jellemző tiszta vonalvezetést és a négykarikás márka jövőbemutató, progresszív dizájn elemeit.
Az Audi új generációjának képviselőjeként az autó elejét a hangsúlyos, nagyméretű trapéz formájú hűtőmaszk uralja. A borda nélküli fényszóróbúra a legmodernebb

Xenon Plus fényszórókat védi, melyhez kívánság szerint most először egy Audiban, adaptív fényérzékelő is rendelhető. A mélyen elhelyezett lapos, szalagszerű hátsó lámpák az autó hátulját jellemzően befelé húzva helyezkednek el.
Optikailag vízszintes krómcsík választja el a csomagtartó fedelet és markáns kapcsolatot képez a világító egységekkel.

A belsőt leginkább négy szó jellemzi: sportos design és tökéletes ergonómia. Első pillantásra felismerhető, hogy generáció váltás történt. A középkonzol kialakításánál láthatóan az Audi A8 belső kialakítása volt irányadó. A 83 milliméterrel 2843 milliméterre megnövelt tengelytávnak köszönhetően érezhetően nőtt az új Audi A6 belső tere is. A vállak 23 milliméterrel több helyet kaptak, a hátsó utastér 6 milliméterrel nőtt.

Az alacsony fogyasztás és a dinamikus teljesítmény részben a hat sebességes manuális, illetve automata váltó eredménye. A manuális váltók esetében a hosszában beépített váltó-generációt alkalmazták.
A 2000-ben a 2.8 literes Audi A6-ban debütált multitronic váltó most először hét sebességes változatban jelentkezik.

Az új Audi A6 csavarodási szilárdságát 34 %-kal növelték. Az autó kilengése ennek köszönhetően minimálisra csökkent, a belső zajszint alacsony szintje emiatt szintén kiválónak mondható.

Az új Audi A6 2004 májusában érkezik Magyarországra.