A SEAT legsportosabb modelljeit az FR és Cupra kategóriák képezik jelenleg. Az FR változatok jellegzetes sportos vonalvezetéssel jelennek meg, míg a Cuprák egy lépéssel tovább mennek: a SEAT Sport a versenyautózás tapasztalatai alapján fejleszti és gyártja az extrém sportos Cupra modelleket.

Az új SEAT Ibiza FR már első pillantásra sportosságot sugároz a titanium szürke színű dupla-küllős 16 colos alumínium keréktárcsáknak köszönhetően. Az ablakokon és az első, ill. hátsó lámpáknál szintén megtalálható a titanium szürke szín, mely határozottan megkülönbözteti az FR verziót a többi Ibizától.

Az egyedi vonalvezetésű első lökhárítót és a motorhűtő nyílást takaró jellegzetes méhsejt-rácsot kifejezetten erre a modellre tervezték. A sportos fellépést fokozzák a krómozott dupla-kipufogók, a B oszlopon található FR felirat és a belső kialakításnál használt aluminium színű elemek is. A kormánykerék, a váltókar és a váltógomb bőrbevonatot kapott.

A 20 szelepes 1.8 literes motor átlagon felüli teljesítményre képes. A SEAT Ibiza FR maximális sebessége 216 km/h és csupán 8.4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre. Kitűnő teljesítményéhez meggyőző fogyasztás párosul: az Ibiza FR városi forgalomban átlagosan 6,1 litert fogyaszt.

A SEAT mérnökei az autó sportos jellemének megfelelően új rugózási rendszert fejlesztettek ki keményebb csavarrugókkal. Emellett módosították a keresztstabilizátor átmérőjét és hátsó futómű felfüggesztését is, melynek következtében jelentősen csökkent az autó oldaldőlése.

A SEAT Ibiza FR-t 2004-ben követi majd az Ibiza Cupra. A folyamatosan tapasztalható kereslet növekedés egyértelműen alátámasztja a SEAT sportos modelljeinek sikereit.

Magyarországon a sportos Leon adRenaline modellekből októberig összesen 70 darabot szállítottak ki: ezzel a SEAT Leon piacvezető az A kategóriás 180 lóerős és erősebb gépjárművek között.