A fagyos körülmények között, az Alpok magas hegyein különlegesen megépített versenypályán megrendezett versenyt Muller és a Rio annak ellenére is megnyerte, hogy Muller, a két korábbi bajnokság győzteseként ballasztként többlet súlyt kellett hordoznia. Muller az utolsó percben maga mögé utasította Alain Prost-ot, a Toyotában ülő volt F1 Grand Prix világbajnokot, Jean-Phillipe Dayraut-ot a BMW-jével és Franck Lagorce-t a Fiat-jával.

A Kia-team kiemelkedő taktikai teljesítménnyel nyerte el a címet a Super-Besse pályán, az Alpok nagy magasságaiban, és fölényesen nyert mindkét versenyen, ami elegendő volt ahhoz, hogy Muller elérje a szükséges pontszámot és megszerezze a tizedik jégversenyen a győzelmet. Muller szerint: „Ez volt életem legnehezebb jégverseny-szezonja, ugyanakkor a legszebb győzelmem, még akkor is, ha most számomra szokatlan szabályok szerint kellett is versenyeznem. Az utolsó három szezonban a team bebizonyította, hogy képesek vagyunk bárkit legyőzni, mert 2004-ben és 2005-ben mi uraltuk a versenyeket, és idegölő taktikáinkkal ez a szezon is a mienk lett.”

„A versenyek kapcsán gyakran használják a ’legjobb részidők’ kifejezést, de ebben az évben értük el a ’legjobb’ részidőt 490 kg ballaszttal” – jegyezte meg Paul Bourion, a Kmotorsport team vezetője. „Három szezonon keresztül a Kia Rio-val versenyeztünk, és Yvan-nek hála, meg is nyertünk három bajnokságot, ezenkívül idén és 2005-ben az autógyártók versenyén is elvittük a pálmát. Nagyon büszkék vagyunk minderre” – tette hozzá.

Muller és a Kmotorsport-team most Párizsba, a Stade de France Stadionba utazik, a szezon utolsó rendezvényére – ez egy bajnokságon kívüli kör, amelyet egy speciálisan kialakított jégpályán, az ország nemzeti stadionjában rendeznek meg, március 18-án.