A modellből 2004 végéig (vagyis a bemutatása után eltelt mindössze nyolc hónap alatt) 54 000 darabot értékesítettek, köszönhetően annak, hogy egyre több vevő képtelen ellenállni a bájos megjelenésű, élvezetes vezetési élményt nyújtó, rendkívül kedvező ár/érték arányú ötajtós Picanto modell csábításának.

A 3,49 méter hosszú Picanto, melynek formatervét és műszaki tartalmát az európai vásárlók igényei szerint alakították, az ötajtós modellek praktikusságát képviseli a kisautók piacán, és kényelmes helyet kínál négy felnőttnek, vagy egy ötszemélyes családnak. A vidám, színes és stílusosan ‘európai’ autó tágas belső terével a kategória legjobb láb- és fejterét kínálja. A Picanto az élénk menetteljesítmények (154 km/h-s végsebesség), a kategória legkedvezőbb CO2-kibocsátása (mindössze 118 g/km) és az alacsony fogyasztás (4,9 l / 100 km) egyedülálló kombinációját nyújtja.

A jelenlegi benzinmotorok mellé idén egy vadonatúj dízelmotor is csatlakozik, amely nagy teljesítménye és nyomatéka mellett alacsony emissziós értékeivel fog kitűnni – a Kia szerint ez a motor mindössze 113 g CO2-t fog kibocsátani 100 km-en. A rendelhető első- és oldallégzsákok optimális védelmet biztosítanak, és a Picanto gyermekvédelme 4 csillagos EuroNCAP értékelést kapott.

A Picanto megjelenése kétségtelenül nagy hatással van a célközönségére, vagyis a fiatal egyedülállókra és fiatal családokra, melyet az Európa-szerte több médiumban közzétett autós tesztek is igazolnak. A Kia család 2004-es új tagja vezető szaklapok által végzett összehasonlító teszteket nyert meg hét országban, és olyan komoly ellenfeleket utasított maga mögé, mint a Panda, Twingo, Cuore, Alto, Matiz, Smart, Agila, és az Arosa. A bevezetéstől kezdve kapható innovatív felszereltségű csomagok és a kreatív reklámok minden eddiginél több vevőt vonzottak a Kia bemutatótermeibe, ahol a Picanto hatásos megjelenésének köszönhetően a kereskedők rendkívül sok érdeklődőt tudtak meggyőzni a vásárlásról.

A Kia széles körű marketingtevékenységgel igyekezett kiszolgálni a különböző európai piacok egyedi igényeit. A Picanto eddigi legnagyobb piacán, Olaszországban a Kia az alapfelszereltség részeként adott néhány feláras tételt, valamint az olasz autósok igényeihez alkalmazkodva a bevezetéskor 49 eurós havi részletre kínálta az autót. Spanyolországban a modell versenyképes árat kapott, valamint a cég magas beszámítási árat kínált a régi, selejtezés előtt álló autókért. Dániában, Svájcban és több más piacon a Kia nulla százalékos (vagy igen alacsony) kamatú finanszírozási lehetőséget kínált, míg Franciaországban a bevezetés időszakában féléves ingyen casco-t adott az autó mellé.

Nagy-Britanniában a Kia az új kisautóra is kiterjesztette az ‘új autóját már mindössze 1 fontért elviheti’ akciót. Svédországban egy izgalmas reklámkampánnyal hívták fel a figyelmet a Kia család új tagjára, valamint számos tesztautót bocsátottak a média rendelkezésére, így a bevezetés időszakában több mint 100 teszt jelent meg a Picantóról. Skóciában – ahol az autósok kiemelt figyelemmel keresik a jó ár/érték arányú autókat – a Picanto elnyerte az ‘Év Kisautója Skóciában’ díjat – az elismerésnek Írországban is nagy visszhangja volt. A brit piacon 6 500 Picanto talált gazdára, és a Kia itt megkapta az Autocar Awards keretén belül kiosztott ‘Év Autós Reklámja’ díjat, melyet a cég ‘gondolj bele…’ című újszerű rajzfilmes TV-reklámjáért ítélt oda a zsűri. A kisfilm hatásosan meggyőzte a 20-30 év közötti hölgyeket arról, hogy érdemesebb egy kényelmes ötajtós autót venni 5 495 fontért, mint egy márkásabb háromajtós modellt választani 6 000 fontért. A reklám hatására jelentősen megnőtt a Kia bemutatótermeinek forgalma. “Természetesen nagy reményeket fűztünk az európai A-szegmensben elsőként bemutatott modellünkhöz, de a Picanto elsöprő európai sikere minden várakozásunkat felülmúlta,” – mondta Jean Charles Lievens, a Kia-Motors Europe alelnöke.

“Tudtuk, hogy a Picanto nagyon is európai stílusú autó, tisztában voltunk vele, hogy jó áron tudjuk a piacra vinni, és az autó fogadtatása rendkívül sikeres volt.” “A Picanto sikere egy újabb bizonyíték arra, hogy a Kia Motors Corporation átgondoltan fektetett be a globális K+F (Kutatásba és Fejlesztésbe) és a kreatív formatervezésbe, valamint a kiváló összeszerelési minőséget és egyben megbízhatóságot garantáló koreai Donghee Auto üzembe. A Kia termékek minőségét a tekintélyes J.D. Power & Associates is elismerte, amikor a Kiát az elmúlt két évben ‘legjobb minőségi javulást’ felmutató márkának nevezte.” – tette hozzá Lievens.

A Picanto a Kia számára egy olyan belépőmodell, mellyel új vásárlókat toborozhat, és megkezdheti a márkahűség kialakítását, valamint a kereskedői hálózat bővítését célzó erőfeszítéseit. A várakozásoknak megfelelően az első Picantók vásárlóinak még vagy nem volt Kia márkájú autójuk, vagy már a második Kia márkát vették valamelyik családtagjuknak. A Kia elképesztő, 128%-os növekedést produkált az európai piacokon novemberben, (melyből több mint 9 345 darabot a Picanto tett ki), ezzel együtt az év első 11 hónapjában 161 598 darabra nőtt a márka eladásainak száma. Ez utóbbi összesített érték 46%-kal haladja meg az előző év hasonló időszakának értékesítési adatát – így továbbra is a Kia a leggyorsabban növekvő autómárka Európában.

A bevezetése óta eltelt 7 hónapban a Picanto a következő országokban lett rendkívül népszerű: Olaszország (november végéig 8 539 darabos értékesítés), Németország (7 075), Spanyolország (7 058), Nagy-Britannia (6 665), Hollandia (4 131), Franciaország (3 424) és Görögország (2 910). Bár a Picanto nem az év elejétől elérhető, több országban is a kisautók értékesítési listájának élére ugrott. A Picanto magyarországi bevezetése és a megfelelő készlet rendelkezésre állása pár hónappal későbbre tehető, mint a tőlünk nyugatra fekvő országokban. A november-december időszakban folytatott reklámkampány (tv, rádió, internet, magazinok, freecard) valamint az autók kiállítása nagy bevásárló központokban az értékesítésben is nagy fejlődést mutatott. A novemberi hónapban a Picanto az „A” szegmensében 24% piaci részesedést ért el, maga mögé utasítva a Fiat Pandát és a Fiat Seicentot.

A Kia Motors Hungary Kft több tesztautót bocsátott a média rendelkezésére, melynek köszönhetően egyhetes tesztvezetéseket követően számos cikkben nyilatkoznak nagyon pozitívan az autóról.