A kiváló eredményeket látva érthető, hogy az elmúlt évben több autógyártó úgy döntött: prémium kategóriás járműveit a leeresztett állapotban is futó, biztonságosabb autózást lehetővé tevő abroncsokkal szereli fel már a gyártósoron. Ezekkel a gumiabroncsokkal, teljesen leeresztett állapotban maximum 80 km/órás sebességgel akár 200 kilométeres távolságot is megtehet az autós.

Szabó Márton rendőr alezredes, a Készenléti Rendőrség szállítási osztályának vezetője a teszt eredményeit értékelve elmondta: „Munkánk során kulcskérdés, hogy az autóinkra szerelt abroncsok a legnagyobb megpróbáltatásokat is kiállják, durrdefektes gumival is folytatnunk kell a munkát, ezért tűnik kiváló megoldásnak a leeresztett állapotban is futó abroncs.”

A Goodyear hazai leányvállalata, a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft. képviseletében Sajti Miklós marketing igazgató mindehhez hozzátette: „A defektmentes technológia jó példája annak a folyamatos fejlesztőmunkának, amit kollégáink a Goodyear-nél végeznek. Kevesen tudják, hogy ma a gumiiparban használt technikai újítások legalább 80%-a Goodyear nevéhez fűződik.”

A defektmentes technológia lényege, hogy a gumiabroncsok különleges módon megerősített oldalfallal készülnek, amelyek akkor is stabilitást adnak, amikor a gumiabroncsokból már teljesen elszökött a légnyomás. Az ilyen abronccsal szerelt gépkocsik defekt után is megőrzik kormányozhatóságukat.

„Célunk az, hogy mindenki, aki ilyen abronccsal szerelt gépkocsival közlekedik, biztonságosan elérhesse úti célját, akár többszörös defekt esetén is” – tette hozzá Sajti Miklós.