Az új logó egyfajta folytonosságot képez a legújabb fejlesztésű modellek (Croma, Grande Punto, Panda, Sedici és most a Bravo) között, illetve anyagi megvalósulása a Fiat által megálmodott, új, kihívásokkal teli jövőképének.
A RobilantAssociati (márkatanácsadással és stratégiai formatervezéssel foglalkozó ügynökség) és a Fiat Style Centre közös munkájának eredményeképpen született új márkajelzés abból a pajzsból eredeztethető, ami 1931 és 1968 között díszítette a Fiatok orrát; a függőleges irányban nyújtott betűkből álló FIAT felirat rubinvörös háttér előtt látható, mindez króm keretbe ágyazva. Ez utóbbinak háromdimenziós hatása kiemeli a technológia, az olasz stílus, a dinamizmus, az erős egyéniség iránti elkötelezettséget.
Az erőteljes új embléma ugyanakkor a „változás a folyamatosságban” mottónak is remekül megfelel – utat mutat abban, hogyan lehet modern szemlélettel újraértelmezni a múltat, s egyszerre büszkének lenni a hagyományokra és bizakodva tekinteni a jövő kihívásaira. Az új logó két legfontosabb ismertetőjele (a pajzsra emlékeztető forma és a vörös héttérszín) egyértelműen utal az 1931-es Fiat 524-re, ami elsőként jelent meg olyan négyszögletű logóval díszített, új hűtőráccsal, ami formai és aerodinamikai elvárásoknak is eleget tett – pajzs formájával és függőleges díszítőelemeivel.
Az új Fiat logó az olasz autógyártó azon elkötelezettségéről is árulkodik, amit a stílusos és izgalmas autók, a mindennapi életet megkönnyítő és szebbé tevő megoldások irányába tett – immáron több mint száz éve.