A két autókonszern 2002 júliusában bejelentett együttműködésének eredménye önmagáért beszél: a közös fejlesztésű benzinmotorok referenciát teremtenek a teljesítmény, vezetési élmény, illetve fogyasztás és szén-dioxid kibocsátás terén.

Az újonnan bemutatott motorokkal 2006-tól a Peugeot és a Citroen által gyártott kis és alsó-közép kategóriás autókat, valamint a MINI jövőbeli modelljeit szerelik majd. A gyártási kapacitás előreláthatólag eléri az évi egymillió darabot. A két vállalat vezetői a BMW csoport müncheni kutatási és fejlesztési központjában egy technikai nyíltnap alkalmával hozták nyilvánosságra az általuk gyártott két motor jellemzőit, amelyek a következők: – 1,6 literes, 115 lóerős (85kW) motor változtatható geometriájú turbófeltöltővel – 1,6 literes, 143 lóerős (105kW) közvetlen befecskendezésű turbómotor A motorcsalád, amelynek az új modellek az első tagjai, 75-től 170 lóerős teljesítményig kínál erőforrásokat. 

A BMW csoport és a PSA Peugeot Citroën közös fejlesztése nyilvánvalóvá teszi, hogy a benzinmotorok még mindig fontos technológiai potenciált képviselnek. Ezt kiaknázva még alacsonyabb fogyasztás és széndioxid-kibocsátás érhető el, anélkül, hogy ez a teljesítmény vagy a vezetési élmény rovására menne.