Piacra dobása óta már többször is módosította a Shell a V-Power üzemanyagok adalékolását, most azonban akkora a változás, hogy rögtön új nevet is adtak neki. Mostantól V-Power Nitro+ néven lehet megtalálni a Shell prémiumbenzinjét és -gázolaját a kutakon.

A laboratórium után próbapadon, majd a közúton zajlik a tesztelés A laboratórium után próbapadon, majd a közúton zajlik a tesztelés

Továbbra is a Ferrari Formula–1-es csapatával szerzett tapasztalatokra támaszkodnak, mert a valós életben olyan dolgok is megtörténhetnek, amire a laboratóriumi teszteléskor nem is gondolnak. A legfontosabb újdonság, hogy a korábbinál több súrlódáscsökkentő adalékot tartalmaznak az üzemanyagok, de minden egyéb tulajdonság legalább olyan jó maradt, mint az elődnél (lerakódásoldó hatás, habzásgátlás). A fogyasztás csökkenésén túl a motor kopása is mérséklődik. Az egyre nagyobb kompressziójú motoroknál a legfelső dugattyúgyűrű már nagyon feszes, éppen ezért erősen nyomja a hengerfalat, itt jön a képbe az égéstér felől érkező kenőanyag.

Az adalékolásnál még a dózist is módosították, hisz amíg az első generációs V-Power esetén három-négy tankolás után lett teljes a tisztítóhatás és a védőréteg kialakulása, addig a V-Power Nitro+ esetén már rögtön az első tankolásnál tapasztalhatók az előnyök. A legmodernebb benzin- és dízelmotorokban már olyan érzékeny a befecskendezést vezérlő számítógép, hogy a legapróbb változásra is reagál, ezért fontos a belülről is tiszta erőforrás a zavartalan működéshez. Ma már a Shell szorosan együttműködik az autógyártókkal és a motorfejlesztőkkel pont az ilyenek miatt.

Szabad szemmel alig látható egy befecskendezőfurat, miközben 5-9 van belőle. Fontos, hogy tiszta legyen Szabad szemmel alig látható egy befecskendezőfurat, miközben 5-9 van belőle. Fontos, hogy tiszta legyen

Oké, de mennyivel nagyobb a kraft?

1000 liter alapüzemanyaghoz, amit hazánkban a százhalombattai finomítótól vásárolnak, nagyjából 1 liter adalékot kell hozzáadni. A benzinnél 200-300-féle alkotóelemet tartalmaz a speciális keverék, a gázolajnál viszont több ezret, így nem csoda, hogy még az apró változtatásokat is alaposan tesztelni kell a hatásosság kiderítése miatt. Minderről a Shell hamburgi üzemanyag-fejlesztő laborjában győződtünk meg, ahol tényleg minden eshetőségre felkészültek.

Néhány az adalékok és alapbenzinek közül. Minden célra más keverék az ideális Néhány az adalékok és alapbenzinek közül. Minden célra más keverék az ideális

A próbapadokon -40 °C-ig tudnak lemenni, de akár 70 °C-ra is fel tudják fűteni a termeket, ahol személy- és teherautók erőforrásait is tudják vizsgálni. Természetesen rengeteg táblázattal is alátámasztották az elmondottakat, sajnos azonban a legfontosabb dolog, a mértékegységek hiányoztak az ábrákról, és még kérdésre sem voltak hajlandók pontosítani a számokat. Így tehát nem tudjuk, hogy egy krumplival, netán egy almával jobb-e a Shell új V-Power Nitro+ üzemanyag. Amikor az egyik mérnöktől érdeklődtem, hogy miért a nitrometán befecskendezésről nevezték el az új üzemanyagot, csak a vállát vonogatta. A marketingosztály nem őket, hanem a vásárlókat kérdezte meg, márpedig a köztudatban az a téves kép él a „nitro”-ról, hogy az okozza a teljesítménynövekedést. Valójában viszont csak a többlet üzemanyag elégetéséhez szükséges oxigént biztosítja…

Szabad szemmel alig látható egy befecskendezőfurat, miközben 5-9 van belőle. Fontos, hogy tiszta legyen Szabad szemmel alig látható egy befecskendezőfurat, miközben 5-9 van belőle. Fontos, hogy tiszta legyen

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!