A közlekedés elsőbbséget élvez 2006-ban, hiszen a tömegközlekedés feltételeinek javítására és útfelújításra állami forrásokkal együtt 200 milliárd forint jut. A tetemes összeg valamivel több mint egytizedéből megújul az ezer kilométeres fővárosi úthálózat egyötöde, kátyúzásra pedig további 2,4 milliárd forintot különítettek el. Jövő héten indul az útfelújítás első üteme, az utolsó, ötödik szakasz a tervek szerint október végén zárul. Forgalomkorlátozásra leginkább a harmadik ütemben, július eleje–augusztus vége között lehet számítani.

A feladatok másik része a metróhálózattal kapcsolatos. A kettes metró folytatódó rekonstrukciójának keretében a Deák tér és a Déli pályaudvar közötti szakaszon felújítják a vágányokat, az említett két állomáson kívül a Moszkva téri megálló is új külsőt kap. Az utasokat június 10. és augusztus 20. között metrópótló járatok szállítják. A négyes metró alagútfúrása Kelenföldön elkezdődik, valamint több leendő állomás építését kezdik meg. A két projekt költsége meghaladja a 40 milliárd forintot. A Nagykörúton év végére forgalomba áll húsz új villamos. A pályafelújítás során az akadálymentesítés céljából magasabb peronokat alakítanak ki. Félszáz alacsonypadlós busszal és tíz trolival bővül a járműpark.

A fentieken túl szennyvízberuházásokat is végeznek. Ennek keretében ez évben befejeződik az észak-budapesti szennyvíztisztító telep bővítése.