Papírforma eredmény született a közvélemény-kutatáson, azaz a felmérést végző cégen kívül igazából senki nem járt jól. Vagy legalábbis nem lett okosabb.

Két gond van az elektromos autókkal: drágák és/vagy rövid a hatótávolságuk. Az Egyesült Államokban jelen pillanatban két, tömegek számára is elérhető elektromos autó van, az egyik a Nissan Leaf, amely ugyan olcsóbb 30 000 dollárnál, ami a piacon lélektani határnak számít, de méretre és tudásra a 10 000 dollár körüli, legolcsóbb autókat se éri el, azaz drága az átlagvásárlónak.

A Chevrolet Volt esetén ugyan a rövid hatótávolság nem jelent problémát, de az akkumulátor töltése itt is problémás: az USA-ban 120 V-os elektromos hálózat van, amelynek használatával kétszer olyan sokáig tart a töltés, mint az európai 240 V esetén – márpedig nálunk is lassan csorog az energia az autókba. Persze az elektromos közműcégek kínálatában találunk 240 V-os otthoni töltőket is, de azok telepítése és energiaköltsége olyan magas, hogy egyszerűen nem éri meg a befektetés.

A jövővel kapcsolatban se túl pozitívak a kilátások, az Egyesült Államokban most indult meg a motorok méretének-teljesítményének csökkentése, ráadásul az Európában már sláger motorleállító rendszerek arrafelé még egyáltalán nem jellemzőek, mivel az USA szabványos fogyasztásmérési ciklusában nem csökkenti a fogyasztást, az autógyárak nemes egyszerűséggel kihagyják ezt a rendszert az autókból. A változó követelmények miatt azonban hamarosan arrafelé is megjelennek majd a stop-start rendszerek, ami még jobban megnehezíti majd az elektromos autók térhódítását.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!