Noha már az új generációs Sprinter piacra dobásakor kész volt az akkumulátoros-elektromos változat, az csak dobozos karosszériával és viszonylag szerény hatótávolsággal volt elérhető. Hamarosan ez megváltozik, mert most fejezték be a következő generációs technika tesztelését, már véget értek a hideg égövi próbák, amelyeket a svédországi Arjeplog környékén végeztek -30°C-os hőmérsékleten.

Az új hajtás sokoldalú, a zárt mellett járóképes alvázként is elérhető lesz, három akkumulátor-kapacitás közül lehet majd választani, és az eddigivel ellentétben nem csak Európában, de Észak-Amerikában is elérhető lesz. Az eSprinter sorozatgyártása elsőként az Egyesült Államokbeli Charlestone-ban indul meg 2023 második felében, nem sokkal később pedig Düsseldorfban és Ludwigsfeldében is elkezdik gyártani az új változatot. Az évtized közepén aztán a Mercedes-Benz piacra dobja az első modelljét a teljesen új, akkumulátoros-elektromos haszonjárművek számára fejlesztett VAN.EA alapon.