A Ford a nagy számban értékesített személyautók illetve a Transit gyártását is Oroszországba telepítette, azonban a gazdasági környezet miatt úgy döntött, kivonul a személyautó-piacról. Az ezeket összeszerelő két üzemet és a hozzájuk motorokat gyártó üzemet bezárják június végével, az utolsó autókat az ősszel adják át az ügyfeleknek. A Ford természetesen teljesíti a fennálló garanciális-alkatrészellátási kötelezettségeit, a márkakereskedőknek szóltak, hogy keressenek új autógyártó-partnert maguknak. Egyedül a Transit marad piacon, a haszonjármű piacvezető a kategóriájában, nem utolsósorban a helyi piac igényeire szabott speciális modellek – iskolabusz, iránytaxi, stb. – miatt.

A Ford azzal indokolta a döntést, hogy nem tudja tovább finanszírozni a veszteségesen működő régiót, és nem látni olyan külső körülményeket, amely belátható időn belül javulást hozna. A Ford 2018-ban 53 234 autót és könnyű haszonjárművet értékesített Oroszországban, ami 6%-os javulás 2017-hez képest, de 2019 januárjában az egy évvel korábbihoz képest 44%-kal, februárban 45% a csökkentek az eladásai. A Ford-Sollers közös vállalatban a jelenlegi 50-50%-os tulajdonrész-arányt módosítják, 51%-a lesz az orosz félnek, a Ford kisebbségi partner lesz.