Az Ariel Nomad terepjárásra szánt csővázas buggy R változata egészen mostanáig 2,4 literes négyhengeres Honda blokkot használt, amely a britek saját fejlesztésű kompresszorával 290 lóerővel hajtotta vagy bukkanón repítette a könnyű járművet. Most továbbfejlesztették a típust, az ülések mögé immár a Civic Type R-ből származó 2,0 literes négyhengeres kerül, amelynél a turbófeltöltőt a britek saját fejlesztésű kompresszorra cserélik, így már 335 lóerő a hajtja a hátsó kerekeket, a maximális nyomaték 330 Nm.

A nagyobb teljesítmény miatt az Atom V8-asból származó hatfokozatú, szekvenciális váltót használják, ami csak indulásnál és megállásnál aktiválja a kuplungot, van önzáró differenciálmű is, így a 0-100 km/óra sprint 2,9 másodpercig tart – laza talajon ennél kicsit többel kell számolni. Az Alcon szállítja a körben négydugattyús nyergeket használó fékrendszert, amelynél a tengelyek közötti fékerő-elosztást egy karral, menet közben is lehet állítani.