Nemcsak kívülről tűnik a Qashqai felfújt verziójának a 4. generációs X-Trail, műszaki szempontból is sok a közös vonás, hiszen az újdonság is a CMF-C platformra épül. Az elődjénél 4 centivel hosszabb modell több részlete is utal a keményvonalasabb első nemzedékre, a belső térben viszont a terepjárós beütésnek nyoma sincs. A korábbihoz képest jobb minőségérzetet ígérnek és a Nissan komoly gondot fordított arra is, hogy a kezelhetőség a lehető legegyszerűbb legyen. Két, 12,3 colos képátlójú kijelző fogadja a vezetőt, a fejegység Google és Amazon segéd futtatására is alkalmas. Érdekesség, hogy a Nissannál ProPilot néven ismert vezetőtámogató rendszer-csomagot a navigációhoz „kötötték”, így az autó a sebességhatárhoz igazítja a tempomatot, illetve éles kanyarhoz közeledve lassításra is képes.

A 12,3 colos érintőképernyő uralja a középkonzolt, ennek ellenére hagyományos gombokkal lehet állítani a hőfokot

A praktikum azonban legalább ennyire fontos: amellett, hogy a gyermekülés behelyezését közel derékszögben nyíló ajtók könnyítik meg, a 2. sor ülései sínen csúsztathatók, illetve ajtóból előhúzható függönnyel árnyékolhatunk. És természetesen az sem mellékes, hogy az X-Trail továbbra is elérhető 7 üléses kivitelben! A Nissan nem árul zsákbamacskát, a két kiegészítő ülés leginkább gyermekeknek való, a gyártói ajánlás szerint 160 centis magasságig lehet kényelmesen utazni a 3. sorban.

A 3. üléssort 160 centis magasságig ajánlja a Nissan. Bár a pontos méretet nem árulták el, a gyártó szerint a kategória leghosszabb rakterével büszkélkedhet az X-Trail, 7 üléses konfigurációban 2 kisebb bőröndnek elegendő hely marad a csomagtérben

A motorpaletta terén történtek az igazi, forradalmi változások. Már az alapmodell is érdekes, hiszen egy változó kompressziójú, lágy-hibrid, 1,5 literes, 3 hengeres, turbós benzinmotort találunk a kínálat alján, a 163 lóerőt fokozatmentes sebességváltó továbbítja az első kerékhez. Az igazi érdekesség az e-Power hajtásláncok bevezetése, hiszen legyen szó a 204 lóerős fronthajtású, vagy a 4×4-es e-4orce alváltozatról, itt az 1,5-ös benzinmotor áramfejlesztőként dolgozik, a hajtást fizikailag minden esetben a villanymotorok végzik. A Japánban már 2016 óta (Note) elérhető rendszer a Nissan szerint villanyautós érzetet ad, főleg azért, mert az X-Trail akár egy pedállal is vezethető – a pedálról lelépve 0,2 G-s lassulás érhető el, ilyenkor már felvillannak a féklámpák. A Nissan a 4×4-es hajtások egyik specialistájaként külön megemlíti azt is, hogy az e-4orce rendszer a hagyományos, mechanikus összkerékhajtáshoz képest 10 ezerszer gyorsabban képes a hátsó tengelyre nyomatékot küldeni!

Az e-Power verziók átlagfogyasztása a teljesítményszinttől és a hajtott kerekek számától függően 5,1-6,4 l/100 km között alakul

Mivel az új Qashqai belépőmodellje 11,9 milliótól kapható, nem különösebben meglepő, hogy az X-Trail esetében is nagyságrendi áremelkedés történt a generációváltással. Az 1,5-ös alapverzió 13 799 000 Ft-tól vihető haza, az e-Power kivitelek árcéduláján pedig 15 899 000, illetve 17 799 000 Ft-os összeg szerepel. Az 500 000 Ft-ot kóstáló 7 személyes kialakítás csak a 163 és a 213 lóerős kivitelekhez rendelhető.