Fotó: Filip Blank, Ford

Noha az idei tél néha tavasznak érződik, a Mustang Mach-E GT decemberre halasztott varsói menetpróbája idején épp minden úgy volt, ahogy az a nagykönyvben meg volt írva: nappal is fagypont alatti hőmérséklet, ködszitálás, a kisebb forgalmú utakon még latyakkal is találkoztunk. Nem mondhatók ezek a körülmények ideálisnak egy nagyteljesítményű villanyautó megismeréséhez, de hát valamit hagyni kell a tesztre is.

A könyöklő végébe nyomott GT logó mellett a fekete szín jelenti a sportosságot

A Mach-E GT változata érdemli ki a Mustang-megjelenést, csak ez kap ugyanis az orrára olyan fekete műanyag betétet, ami a benzinmotoros sportkocsi hűtőrácsát idézi, ezenkívül nagyméretű légbeömlők is kerültek a lökhárító aljára, amelyek elsődleges funkciója, hogy hűtőlevegőt szállítsanak a Brembo fékrendszer első tárcsáira. Elöl 385 mm-re növelték a féktárcsaátmérőt a négydugattyús nyergek megtartása mellett, hátul maradt a 316 mm-es tárcsa, de egy- helyett négydugattyús nyereg szorítja azt; a 20 colos felnik ennek a modellnek a sajátjai. Nem csak a lassításra, az úton maradásra is odafigyeltek a mérnökök, a futóműnél 11 mm-rel csökkentették a hasmagasságot, és alapáron adják a MagneRide elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást is. Ehhez hozzájön még a dedikált nyári abroncsok jó tapadása is, amelyekkel kiteljesedik az egyedi, a hátsó villanymotort előnyben részesítő hajtáslánchangolás is.

Legfeljebb 150 kW teljesítményű villámtöltés fogadására képes a bruttó 98,7, nettó 88 kWh kapacitású akkumulátor

Mármint normál esetben, a lengyelországi menetpróbán már téli abroncsokhoz volt szerencsénk. Indulás előtt ismertették az útvonalon lévő sebességmérők veszélyét (fix- és átlagsebesség-figyelő), és arra is felhívták a figyelmünket, hogy szép dolog az ígért 500 km-es hatótávolság, de azért figyeljünk oda a mintegy 200 km-es körön az energiafelhasználásra, mert a hidegben, fűtéssel és a teljesítmény gyakori próbálgatásával nem biztos, hogy célba érünk majd… Nem kellett volna annyira aggódni, a célban 30-50% körüli töltöttségi szintet mutattak az autók.

Előre sportüléseket kap a GT változat, hátul csak a kárpit változik. Jól néznek ki a 20 colos felnik, a Brembo fékek bitangul fognak

A korábban említett időjárási viszonyok miatt a kanyarodási tulajdonságokat nem sikerült megtapasztalni, de azért az egyenes vonalú gyorsulás mély benyomást kelt – leginkább az üléstámlán, ahová belesüllyed az ember. A letaposott havon nem sikerült táncra bírni az autót, mert padlógázra egyszerűen csak a havat termelte ki maga alól a 2,5 tonnás Mach-E GT, majd megindult előre, így nem forszíroztuk nagyon a dolgot; azért érezhető volt, hogy a teljesítmény tekintetében a hátsó kerekeket favorizálja az összkerékhajtás.

Amíg az orr egyedi, a GT változat hátulja megegyezik a többi Mach-E-ével

A több mint 30 milliós vételár egyébként nem riasztja el a vásárlókat, az előzetes igények alapján hazánkban a Mach-E eladások többségét a GT változatból realizálják majd. A vételárban egyébként 5 év/150 000 km-es ingyenes karbantartás is benne van.

Ford Mustang Mach-E GT
Max. teljesítmény: 358 kW/487 LE
Max. forgatónyomaték: 860 Nm
Hossz./szél./mag.: 4743/2097/1613 mm
Tengelytáv: 2984 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1622/1630 mm
Fordulókör: 11,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 2273 kg
Csomagtér elöl: 100 l
Csomagtér hátul: 402-1420 l
Akkumulátor kapacitás: 88 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,7 s
Max. sebesség: 200 km/h
Szabványos átlagfogyasztás: 20,0 kWh/100 km
Hatótávolság (WLTP): 500 km
A modell ára: 30 696 000 Ft