A japán luxusmárka saját útját járja, ha a motorpalettáról van szó: jelenleg annak ellenére sem kínálnak dízelmotort, hogy a konkurens márkák mindegyikénél a gázolajosok vannak túlsúlyban, és eddig turbós benzines sem szerepelt a palettán. Nos, a dízelmotor nem tér vissza a kínálatba (az előző IS-ből volt), ugyanakkor egy remek turbós benzinessel erősítik meg hadállásaikat. Hogy az NX az első Lexus, amelyik megkapja az új 2,0 literes egységet, az érthető olyan szempontból, hogy a mozgalmas külsejű modell esetében joggal várják el a vásárlók, hogy a dögös szabadidő-autóhoz sportosabb erőforrás is választható legyen.

A kezelhetőséget szokni kell, de a minőség makulátlan A kezelhetőséget szokni kell, de a minőség makulátlan

Az NX 200t-t egészen energikussá teszi a 238 lóerős turbómotor, mely karakterét tekintve nem is különbözhetne jobban a hibridtől. Mivel a kettős leömlésű turbó jóvoltából a 350 Nm-es csúcsnyomaték már 1650-es fordulaton rendelkezésre áll, az alsó tartományban is lendületesen gyorsít, és nagy tempóról ellépve sem tűnik erőlködősnek. Sok figyelmet fordítottak a motor hangjára, és az eredmény önmagáért beszél: ahogyan egy Lexushoz illik, kis terhelésnél szinte teljesen hangtalan, majd 4000-es fordulat felett egészen ércesre vált a hangszín. Ennél szórakoztatóbb azonban, hogy magas fordulaton nem fullad ki az új egység, vígan és egyre erősödve éri el a leszabályozást. Az egyetlen, ami kicsit beárnyékolja az összképet, az a szintén új fejlesztésű, hatfokozatú automatikus sebességváltó, amely ugyan finoman kapcsolgat, de csak komoly gázparancs esetén vált vissza – e tekintetben még lenne hova fejlődni.

SUV létére igen közvetlen az NX kormányzása. Egymillió kilométeres tesztprogram és 10 ezer órányi próbapados nyúzás után dobta piacra a Lexus az új motort SUV létére igen közvetlen az NX kormányzása. Egymillió kilométeres tesztprogram és 10 ezer órányi próbapados nyúzás után dobta piacra a Lexus az új motort

A hazánkban csak összkerékhajtással létező NX 200t 11,9 millió forinttól vihető haza, vagyis 550 ezer forinttal drágább az NX 300h AWD változatánál – az importőr szerint minden ötödik NX-ben találjuk majd meg az új motort. Ami a konkurensekkel való közvetlen összehasonlítást illeti (pl. Audi Q5 2.0 TFSI, BMW X3 28i), az alapár eleve jó pozícióba hozza az újdonságot, de leginkább az ár-felszereltség viszonylatban erős a Lexus friss csomagja.

Lexus NX 200t
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 175 kW (238 LE) 4800-5600/perc
Max. nyomaték: 350 Nm 1650-4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4630/1845/1645 mm
Tengelytáv: 2660 mm
tömeg/teherbírás: 1735/615 kg
Csomagtér: 580/1625 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,1 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 10,4/6,5/7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 183 g/km
Alapár: 11 900 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!