A PSA-konszern közreműködésével 2017-ben piacra dobott újdonságok közül a Grandland X volt a legkiemelkedőbb, nemcsak a külső méretei, hanem a márka szellemiségéhez illően mutatós formája, praktikus felépítése és jó ár/érték aránya miatt is. A Stellantis létrejöttével a fejlesztések új lendületet vettek, a Vizor maszkkal debütáló új Mokka és Astra mellett logikus lépés volt a frissítések során a Crossland és a Grandland aktualizálása is.

Futurisztikus hangulatot kölcsönöz a funkcionális belsőnek a csúcsmodell nagyméretű Pure Panel digitális műszerfala. Az újdonságok között éjjellátó is van

Bár egy korábban tervezett karosszériát nehezebb feladat átalakítani, annak ellenére jó munkát végeztek, hogy a fényszórók íves sziluettjét össze kellett hangolniuk a szögletes világítótestekkel. Nem lehet nem észrevenni a turpisságot, élőben mégis természetes látvány a karakteres, családi orral feldobott szabadidő-autó. Hátul nem ilyen látványos a különbség, a színrefújt elemeknek és az ezüstös betéteknek köszönhetően harmonikus az összkép, a hazai bemutatón kipróbálható német rendszámos tesztautó kobaltkék színben kifejezetten látványos volt. A többi fényezés kevésbé merész, a fehéren kívül metálbordót, -feketét vagy -szürkét választhatunk. Utóbbiak felára 170 000 Ft, a gyöngyházkék viszont 260 000 Ft-ba kerül. Sajnos megszűnt a Hybrid4 hajtáslánchoz választható matt fekete motorháztető, pedig a 70-es éveket idéző orrhoz még jobban illett volna ez a stíluselem!

22 kW-os fali töltőről nagyjából 2 óra alatt feltölthető a 13,2 kWh kapacitású akkumulátor

A csúcsmodellel kapcsolatban korábban megállapítottuk, hogy az alapváltozat listaárának kétszereséért már impozánsabb belsőre lenne szüksége a sikerhez, hiszen magas ára miatt prémiumkategóriás ellenfelekkel versenyez. A frissítéssel a látványos műszerfal is megérkezett, a széles Pure Panel 12, illetve 10 colos kijelzőket kap a kipróbált csúcsváltozatban. Felül teljesen kicserélődött, alul alapvetően változatlan maradt az elrendezés, és ha az újdonsült ellenfelek kínálnak is jobb anyagminőséget, az Opel kitett magáért, ergonómia, helykínálat vagy praktikum szempontjából sincs szégyellnivalója.

Eltűntek a fényezetlen fekete műanyagok a karosszériáról. Az X nélküli típusnév a szintén megújult logó alatt olvasható

Ami a kívülről tölthető hibrid hajtást illeti, a 200 lóerős turbómotor az első tengelyen 110, a hátsón 113 lóerős villanymotorral együtt 300 lóerős rendszerteljesítményt produkál, és továbbra is lehengerlően teljesít. Közel 1,9 tonnás tömegének harmadát bátran letagadhatná, mert nemcsak a virtuális összkerékhajtás, hanem a feszes hangolású futómű is megbirkózik bőséges erőtartalékaival. Izgága sportmodell helyett egy kényelmes, csendes és biztonságos családi autóban érezzük magunkat, amely semleges kezelhetőséget, a 13,2 kWh kapacitású akku feltöltése esetén 67-69 km-es tisztán elektromos hatótávot és minimális benzinfogyasztást kínál, igaz, a márkától még mindig szokatlanul magas árkategóriában.

Opel Grandland Hybrid4
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 147 kW/200 LE 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 3000/perc
VILLANYMOTOR ELÖL
Max. teljesítmény: 81 kW/110 LE
Max. forgatónyomaték: 320 Nm
VILLANYMOTOR HÁTUL
Max. teljesítmény: 83 kW/113 LE
Max. forgatónyomaték: 166 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 221 kW/300 LE
Max. forgatónyomaték: 520 Nm
Hossz./szel./mag.: 4477/1906/1609 mm
Tengelytáv: 2675 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1595/1610 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/teherbírás: 1876/494 kg
Csomagtér: 390-1528 l
Üzemanyagtank: 43 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 s
Max. sebesség: 235 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 1,5-1,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 33-37 g/km
A modell alapára: 14 800 000 Ft (1 000 000 Ft kedvezménnyel)